BUSINESS CONTINUITY CONSULTING – iti mentine afacerea in miscare!
19/10/2015Principalii factori care influenteaza negativ activitatile IMM-urilor
23/10/2015Recent, domnul Marian Filimon, preşedintele Federaţiei Patronale a IMM-urilor din Regiunea 2 Sud-Est şi Vicepreşedinte al CNIPMMR a acordat un interviu ce a vizat mişcarea patronală din România.
Domnul Marian Filimon, afirmă în cadrul interviului că în societatea românească încă nu este conştientizat faptul că nu pot exista rezultate palpabile fără implicare civică. Mişcarea patronală este încă departe de ce şi-au propus patronii în urmă cu peste 20 ani. De asemenea, sunt puţini întreprinzătorii care au înţeles că fără asocierea cu colegii din domeniul de activitate, din entităţile administrativ-teritoriale, ca şi la scară naţională, sunt puţine şanse să apare chiar şi interesele proprii, spiritul de asociere, fiind de multe ori, decisiv pentru apărarea şi promovarea intereselor comunităţii oamenilor de afaceri.
În legătură cu stabilitatea şi calitatea legislaţiei specifice, domnul Marian Filimon a precizat că fiecare modificare a legislaţiei privind patronatele a provocat dificultăţi în plus, fără a se opera modificări şi completări strict necesare. Un exemplu în acest sens, ar fi cel al Germaniei, unde, dacă un întreprinzător nu aparţine unei asociaţii patronale, nu este înscris în Registrul Comerţului.
Marian Filimon, este de părere că prevederile noului Cod Fiscal ar trebui aplicate, ca măsurile amânate să se pună în practică la termenele prevăzute şi „să nu se vină iar cu măsuri colaterale care să instituie alte biruri”. Patronatele au contribuit direct şi competent la elaborarea acestei reglementări fundamentale, şi spre mulţumirea patronatelor, s-au luat în considerare punctele lor de vedere.
În plus, Domnul Vicepreşedinte doreşte înfiinţarea unei comisii tehnice mixte între Ministerul Finanţelor Publice şi asocieţiile patronale pentru a se clarifica cu exactitate valoarea taxelor şi impozitelor suportate de către un întreprinzător în activitatea sa. De asemenea, domnul Filimon precizează că dacă s-ar da curs unui astfel de demers, am constata, probabil, o birocraţie excesivă şi un număr ridicat de taxe şi impozite, întreprinzătorii fiind sufocaţi de către acestea. Simplificarea, sistematizarea şi localizarea întregului sistem de taxe şi impozite ar fi în interesul tuturor, este de părere domnul Marian Filimon.
În legătura cu accesarea fondurilor europene, domnul Filimon precizează că „degeaba primul-ministru, ministrul finanţelor publice şi ministrul fondurilor europene vorbesc despre necesitatea măririi gradului de accesare a fondurilor europene, dacă „cheia” se află la funcţionarii din structurile de management, cei aflaţi pe diferite trepte ale procesului de avizare, de aprobare, de control, fiind o adevărată tragedie dacă intrii pe mâna unui astfel de funcţionar. Se cer hârtii la hârtii, metri cubi de hârtie, înnebunind parcurgând tot felul de proceduri absurde”.
Ca o ieşire din astfel de situaţii, trebuie acţionat pe mai multe planuri, de la „curaţenia” în materie de „aşa-zişi specialişti”, până la îmbunătăţirea legislaţiei în materie. De asemenea, domnul Filimon adaugă faptul ca în cadrul unităţilor de management responsabile cu controlul fondurile europene, să se stabilească indici de performanţă, iar plata, făcându-se în funcţie de îndeplinirea acelor indici, astfel gradul de absorbţie al fondurilor europene crescând exponenţial.
Găsiţi întregul interviu în Revista Economistul, nr. 33-34.