Săptămâna Europeană a IMMurilor ~2012~


15 – 21 octombrie 2012

Campania SME WEEK este coordonată de Comisia Europeană şi promovează întreprenoriatul, aliniindu-se pachetului de măsuri „Un Small Business Act pentru Europa”.

Campania este derulată în 37 de ţări, astfel încăt la activităţile care se desfăşoara la nivel local, naţional sau regional să poată participa cât mai mulţi întreprinzători, actuali şi viitori.

De asemenea, aceste evenimente, organizate de firme de consultanţă pentru întreprinderi, autorităţi naţionale, regionale şi locale şi organizaţii patronale, le vor permite companiilor să facă schimb de experienţă şi să continue să se dezvolte.

Săptămâna europeană a IMM-urilor (15 – 21 octombrie 2012) îşi propune:

  • să prezinte măsurile de sprijin pe care le oferă UE şi autorităţile locale, regionale şi naţionale IMM-urilor şi microîntreprinderilor;
  • să promoveze întreprenoriatul şi astfel să determine o creştere a numărului de persoane, în special tinere, care se gândesc serios la o carieră de întreprinzător;
  • să le recunoască întreprinzătorilor contribuţia pe care şi-o aduc la creşterea gradului de bunăstare, la crearea de locuri de muncă, la ameliorarea competitivităţii şi dezvoltarea inovării.

În data de 17 octombrie 2012 va avea loc, la Bruxelles, reuniunea la nivel înalt dedicată Săptămânii europene a IMM-urilor 2012. Tema conferinţei va fi „Spiritul întreprenorial al femeilor”.

În anul 2011, în Europa au fost organizate aproximativ 1500 de evenimente, printre care:

  • un seminar desfăşurat la Bruxelles, pe durata a două zile, având ca obiect programele şi fondurile europene;
  • evenimente organizate cu ocazia Zilei europene a întreprinzătorului, în Bulgaria, Finlanda şi Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei;
  • simpozionul pe tema sprijinului în favoarea IMM-urilor, desfăşurat la Viena;
  • conferinţa pe tema modalităţilor de abordare a creşterii economice, organizată la Luxemburg;
  • expoziţia internaţională, conferinţa şi ceremonia de acordare a premiilor EUWIIN de la Reykjavík;
  • evenimente organizate în România, Ungaria şi Polonia, de Ziua Femeii;
  • forumul pe tema instrumentelor financiare disponibile la nivel european şi naţional, desfăşurat la Nicosia;
  • atelierul Youth@work – sesiuni de informare şi formare organizate la Vilnius.

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) împreună cu Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM) sunt coordonatorii pentru România ai campaniei SME WEEK 2012.

Post Your Thoughts