În 2012 aproape 75.000.000 de tineri nu aveau loc de muncă la nivel mondial
20/06/2012Carta Albă a IMM-urilor din România ~2012~
12/07/2012„Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020”
Cu prilejul implinirii a 20 de ani de activitate Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a organizat in data de 12 iulie 2012 la Hotelul Intercontinental un Forum aniversar cu tema: „Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020”.
Partenerii evenimentului au fost Fondul Roman de Contragarantare (FRC), Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR), Eximbank, Banca Carpatica si Grupul Roman pentru Investitii si Consultanta (RGIC).
La eveniment au participat:
- Dl. Lucian Isar, Ministru delegat pentru Mediul de Afaceri;
- Dl. Ioan Ovidiu Silaghi, Ministru, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii;
- Dl. Razvan Ioan Taras, Presedinte, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii;
- Dl. Razvan Cotovelea, Secretar de stat, Ministerul Afacerilor Europene;
- Dl. Ioan Hidegcuti, Presedinte Fondul Roman de Contragarantare;
- Dl. Florian Costache, Presedinte CES;
- Dl. Ionel Blanculescu, Secretar general, Consiliul Consultativ pentru Mediul de Afaceri.
Cu aceasta ocazie membrii CNIPMMR au prezentat prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania, membrii CNIPMMR solicitand o intalnire primului ministru pentru a prezenta asteptarile mediului de afaceri de la noul Guvern, si anume o politica pro-business cu masuri concrete.
Principalele prioritati prezentate de CNIPMMR sunt:
- Initierea unei noi Legi pentru intreprinderile mici si mijlocii, care sa asigure implementarea deplina la nivel national a Small Business Act (SBA);
- Imbunatatirea Codului fiscal, pentru asigurarea:
- Eliminarii impozitului pe profitul reinvestit si
- Reglementarea platii TVA la incasarea facturilor, prin punerea in aplicare a art. 66 din Directiva 112/2006/CE si valorificarea bunelor practici europene in domeniul din Marea Britanie, Suedia, Estonia si Slovenia, cu modificarea in regim de urgenta a Codului fiscal.
- Cresterea sumelor alocate programelor de infiintare si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, cu alocarea prioritara a 300 milioane euro pentru sustinerea financiara a programului start-up in perioada 2012-2014;
- Adoptarea unui sistem de stimulare a recuperarii TVA-ului;
- Cresterea plafonului deducerii suplimentarela calculul impozitului pe profit pentru cheltuielile de cercetare – dezvoltare; reglementarea deductibilitatii totale a cheltuielilor cu investitii; deducerea suplimentara din baza impozabila a 50 % din totalul veniturilor obtinute din valorificarea brevetelor de inventie rezultate din activitatile de C-D derulate in regie proprie sau subcontractate;
- Relansarea procesului investitional;
- Imbunatatirea legislatiei privind achizitiile publice
- Reglementarea obligatiei de plata a valorii contractelor de achizitie publica in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la receptie, cu sanctiuni ferme (dobanzi si penalitati), cu transpunerea Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale (reformare);
- Reglementarea unor prevederi speciale pentru IMM-uri in vederea cresterii participarii lor la procedurile de achizitii publice: obligativitatea impartirii in loturi mai mici a obiectului achizitiei pentru a fi accesibil IMM-urilor, garantii de participare si buna executie mai mici pentru IMM-uri, simplificarea procedurii privind acordarea de avansuri, etc.;
- Extinderea masurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, privind protectia impotriva intelegerilor si practicilor anticoncurentiale si accelerarea platilor comerciantilor catre toate IMM-urile furnizoare;
- Instituirea unei retele de colectare in vederea distributiei produselor traditionale si locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori si mestesugari, cu implicarea financiara a fondurilor UE;
- Cresterea absorbtiei fondurilor structurale;
- Continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si reducerea numarului de autorizatii, avize, licente si permise pentru agentii economici, cu reducerea a cel putin 25% dintre acestea(pana in prezent 237 taxe si tarife au fost comasate sau eliminate, din 491 existente la inceputul anului 2009).
„Carta Albă a IMM-urilor din Romania ~2012~”
Tot cu acest prilej, incepand cu orele 12:00, in aceeasi locatie, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania in colaborare cu Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM), Fondul Roman de Contragarantare (FRC) si Institutul de Management si Marketing International Manager a lansat editia a X-a a „Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2012”. Partenerii evenimentului sunt Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR), Sodexo Pass Romania, KPMG si Microsoft.
Lucrarea este realizata de un colectiv de specialisti si reprezinta cea mai cuprinzatoare si aprofundata analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului intreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene.
Citește mai mult despre Carta Alba a IMM-urilor din România ~2012~ >>