2222
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
✕
Interventia CNIPMMR pentru imbunatatirea dialogului tripartit
28/08/2015
Noi reglementari in domeniul agricol
28/08/2015

Investitiile si IMM-urile in prim-plan

Published by Administrator CNIPMMR on 28/08/2015
Categories
  • Editorial
  • Stiri IMM
Tags
  • capital
  • crestere
  • fonduri
  • IMM
  • IMM-uri
  • investiții
  • performanta
Sursa: internet

Sursa: internet

Deşi suntem în plină vară fierbinte, în sezon estival, la nivel naţional se „coc” decizii de importanţă strategică ce vor marca evoluţia sau involuţia României în următoarele decenii. Codul fiscal şi salarizarea bugetarilor reprezintă zonele principale care „fierb” în această perioadă.

Nu doresc să intru în polemicile aprinse, foarte politizate care, mai mult sau mai puţin profesioniste, se derulează în jurul acestor subiecte. Ceea ce doresc să punctez – din tripla postură de economist, leader de IMM-uri şi mai ales de cetăţean responsabil al acestei ţări – sunt opţiunile şi modalităţile strategice care determină o accelerare sustenabilă a dezvoltării economiei şi o creştere a standardului de viaţă al populaţiei.

Opţiunea I – Stimularea creşterii investiţiilor. Din anul 2009 şi până în anul 2015 (trimestrul I), investiţiile în România au scăzut continuu. S-au diminuat toate categoriile de investiţii: interne, externe, private şi publice. Investiţii mai mici, adică resurse (inputuri) mai puţine pentru dezvoltare, înseamnă în următoarea perioadă o scădere relativă şi absolută de producţie, valoare adăugată, productivitate, locuri de muncă, salarii, export etc. În consecinţă, este imperios să se adopte noul Cod fiscal, să se amplifice şi accelereze absorbţia fondurilor europene, să se îmbunătăţească legislaţia privind acordarea ajutorului de stat şi parteneriatul public-privat pentru ca acesta să fie performant.

Opţiunea II – Focalizarea asupra creşterii numărului, potenţialului economic şi performanţelor IMM-urilor. România are numai 24-25 de IMM-uri la 1.000 locuitori faţă de media Uniunii Europene de 64-65, adică de aproape 3 ori mai puţine firme. În plus, gradul lor de capitalizare este de 6 ori mai scăzut faţă de media europeană. IMM-urile sunt singurele care, atât în România, cât şi în Uniunea Europeană, au creat în ultimele două decenii locuri de muncă. În 2014 s-a adoptat Legea nr. 62 de modificare a Legii IMM-urilor, care prevede crearea mai multor fonduri – seed-capital, microgranturi, microcredite, capital de risc – alimentate din fonduri UE. Operaţionalizarea acestor fonduri – pentru care există bani de la Uniunea Europeană – se poate face în câteva luni. Potrivit analizelor CNIPMMR, cu aceste resurse, în doi ani, se pot înfiinţa cel puţin 50.000 de firme, se pot dezvolta mimimum 60.000 de IMM-uri, creându-se cel puţin 400.000 de locuri de muncă. Operaţionalizarea prevederilor acestei legi şi a Codului fiscal propus poate relansa rapid sectorul de IMM-uri din România şi accelera substanţial dezvoltarea economică şi socială a ţării.

Opţiunea III – Decalarea majorării salariilor bugetarilor cu 1-2 ani, până când noul Cod fiscal şi Legea 62/2014 privind IMM-urile vor genera la bugetul statului resurse financiare necesare. Aşa au procedat toate ţările care au înregistrat performanţe economice şi sociale ridicate, începând cu tandemul social democrat Brandt-Schmidt, care astfel a relansat economia Germaniei şi standardul de viaţă, după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Punerea concomitentă în aplicare a acestor opţiuni, indiferent cine conduce ţara, trebuie să prevaleze în faţa abordărilor electorale, fiind crucială pentru viitorul României.

Share
0
© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Întotdeauna activate
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ