Carta Albă a IMM-urilor din România ~2015~


Ediția a XII-a

Carta Alba 2015

Ediţia din anul 2015 a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania încorporează cele mai ample, cuprinzătoare şi actuale analize şi proiecţii privind sectorul IMM-urilor din România. In realizarea lucrării din acest an s-au avut în vedere, pe lângă problematica specifică IMM-urilor şi contextului economico-social naţional şi prevederile Strategiei UE 2020, Programul UE de finanţare 2014-2020 şi a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marchează major evoluţia IMM-urilor din Europa şi implicit din România.

Principalele categorii de analize incorporate în ediţia 2015 a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania sunt următoarele:

  1. analiza aprofundată a situaţiei IMM-urilor din România pentru anul 2015 la nivel naţional, regional, sectorial şi judeţean
  2. studierea IMM-urilor şi a celorlalte întreprinderi din România, cu accent asupra performanţelor:
  • de ansamblu
  • comerciale
  • financiare
  • inovaţionale
  • sociale
  1. analiza esenţializată a problematicii IMM-urilor, fiecare capitol finalizându-se cu o selecţie de aspecte semnificative
  2. formularea în finalul lucrării a unui set de priorităţi şi modalităţi strategice şi tactice în vederea eliminării principalelor dificultăţi cu care se confruntă sectorul IMM-urile din România, diminuării impactului ameninţărilor contextuale şi valorificării la un nivel ridicat a oportunităţilor economice naţionale şi internaţionale.

Utilitatea volumului rezidă în abordarea a cinci categorii de probleme majore deosebit de actuale:

  • perceperea ultimelor evoluţii economico-sociale de către întreprinzătorii din România în anul 2015;
  • reliefarea principalelor probleme cu care se confruntă IMM-urile în primăvara anului 2015;
  • caracterizarea esenţializată a întreprinzătorilor din România, aşa cum se prezintă ei în perioada post criza economică;
  • reliefarea unor caracteristici constructive şi funcţionale majore de natură managerială, comercială, financiară, inovaţională, umană, ale IMM-urilor din România global şi pe anumite tipologii (dimensionale, sectoriale, teritoriale, juridice etc.);
  • conturarea unui set de priorităţi şi modalităţi strategice şi tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri.

In data de 30 iunie 2015 a avut loc lansarea versiunii in limba romana a „Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2015”, editia a XIII-a, co-editata de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in parteneriat cuMinisterul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri.

Printre personalitatile care au avut interventii s-au numarat:

  • Dl. Ovidiu Nicolescu, Presedinte CNIPMMR,
  • Dl. Andrei Dominic Gerea, Ministrul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri,
  • Dna. Alexandra Patricia Braica, Secretar de stat in cadrul Ministrului Muncii Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice,
  • Dna. Anca Laura Ionescu, Secretar de stat in cadrul Ministrul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri,
  • Dl. Robert Aurelian Sova, presedinte CECCAR,
  • Dl. Ioan Hidegcuti, Presedinte FRC,
  • Dl. Lucian Isar, Presedinte Consiliu de Supraveghere BCF.

Dl. Ministru Andrei Dominic Gerea a precizat ca cel mai important mesaj pe care il poate oferi este acela ca va crea un mediu favorabil dezvoltarii afacerilor. In plus, acesta a asigurat CNIPMMR de tot sprijinul si implicarea de care dispune in implementarea ideilor care vin din mediul de afaceri, dorind sa continue acest dialog permanent, ce reprezinta o adevarata sursa de imbunatatire a mediului de afaceri din Romania.

Dna. Alexandra Patricia Braica, Secretar de stat in cadrul Ministrului Muncii Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, a subliniat de asemenea importanta dialogului intr-o societate in care profitul reprezinta principalul obiectiv.

Cu acest prilej dl. Prof.univ.dr. Ovidiu Nicolescu – Presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), a prezentat o analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania, structurata pe 12 capitole si un set de recomandari pentru dezvoltarea sectorului de IMM-uri din Romania, printre care :

  1. Facilitarea accesului la finantare
    • Stimularea finantarii afacerilor prin instrumente alternative
    • Cresterea transparentei si diminuarea birocratiei in sectorul bancar
    • Dezvoltarea capacitatii inovative a IMM-urilor
    • Sustinerea distributiei si comercializarii produselor IMM-urilor
  2. Stimularea dezvoltarii si cresterii competitivitatii si performantelor sectorului de IMM-uri din romani
    • Sprijinirea internationalizarii IMM-urilor
    • Dezvoltarea capacitatii inovative a IMM-urilor
    • Sustinerea distributiei si comercializarii produselor IMM-urilor
    • Cresterea calitatii pregatirii intreprenoriale, manageriale si de specialitate
    • Sprijinirea profesionalizarii managementului practicat in IMM-uri
  3. Imbunatatirea relatiei dintre autoritatile statului si intreprinzatori
    • Asigurarea echitatii si eficacitatii relatiei dintre autoritatile statului si intreprinzatori
    • Stimularea accesului IMM-urilor la contractele de achizitii publice
    • Implificarea si eficientizarea fiscalitatii in raport cu IMM- urile
    • Recomandari privind dezvoltarea sectorului de IMM-uri in urmatorii ani

Lucrarea a fost realizata de un colectiv de specialisti si este cel de-al XIII-lea raport anual de cercetare privind situatia IMM-urilor din Romania, fenomenul intreprenorial, performantele si problematica IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene.

In realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social national bazata pe 1375 de interviuri cu intreprinzatorii si prevederile Strategiei UE 2020, Programul UE de finantare 2014-2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din Europa si implicit din Romania.


Sponsorii evenimentului au fost: CECCAR, FNGCIMM, FRC, Alpha Bank, EximBank, Ymens, Sodexo, Coral Impex, SPIN Media.
Evenimentul a fost sustinut de immromania.ro si revista Economistul.
Partenerul media principal a fost National TV si N24Plus.
Partenerii media ai evenimentului au fost urmatorii: Radio Romania Actualitati, Curierul National, Avocatnet.ro, Bursa, Business24.ro, Business-Adviser.ro, Business Point, Business Review, Businessavenue.ro, Calendarevenimente.ro, Centruldepresa.ro, Comunicatedepresa.ro, Comunicatemedia.ro, Conso.ro, Ecomunicate.ro, Efin, Finantare.ro, Intreprinzatori.ro, Legalmagazin.ro, livepr.ro, Media Bloc, managemenetulproiectelor.ro, Nastratin, plandeafacere.ro, Risco.ro, Red House, Smartfinancial.ro, superlege.ro, Spin Media, Top Business, Ziare.com.

Post Your Thoughts