Ediția a XI-a
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a lansat joi, 03 iulie 2014, la Teatrul Restaurantului Elisabeta, versiunea in limba romana a „Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2014”, editia a XII-a.
Acest eveniment a fost inclus in campania „Saptamana europeana a IMM-urilor”, editia 2014, coordonata de catre Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene.
Lucrarea a fost realizata de un colectiv de specialisti si reprezinta cea mai cuprinzatoare si aprofundata analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului intreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene. In realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor și contextului economico-social național, și prevederile Strategiei UE 2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din UE si implicit din Romania.
Principalele categorii de analize incorporate in editia 2014 a Cartei Albe a IMM-urilor, sunt urmatoarele:
a) analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania pentru anul 2014 la nivel national, regional, sectorial si judetean
b) studierea situatiei IMM-urilor in viziune contextuala
c) analiza fenomenului intreprenorial in dinamica, pornind din 1990 si pana in prezent, cu accent asupra evolutiilor din 2010 – 2014
d) studierea IMM-urilor si a celorlalte intreprinderi din Romania, cu accent asupra performantelor de ansamblu, comerciale, financiare, inovationale si sociale
e) analiza esentializata a problematicii IMM-urilor, fiecare capitol finalizandu-se cu o selectie de aspecte semnificative
f) formularea unui set de modalitati strategice si tactice in vederea eliminarii principalelor dificultati cu care se confrunta sectorul IMM-urile din Romania, diminuarii impactului amenintarilor contextuale si valorificarii la un nivel ridicat a oportunitatilor economice nationale si internationale.
Utilitatea volumului rezida in abordarea a cinci categorii de probleme majore deosebit de actuale:
Partenerul principal al evenimentului este Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – CECCAR.
Partenerii evenimentului sunt: Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Banca de Export – Import a Romaniei Eximbank S.A., YMENS, Alpha Bank, Consiliul European pentru Intreprinderi Mici, Taiwan Trade Center Bucuresti.
Partenerul exclusiv in domeniul societatilor de asigurare este Groupama Asigurari S.A.
Sponsorul evenimentului este Visa Europe.
Partnerul media principal este The Money Channel TV.
Partenerii media ai evenimentului sunt urmatorii: immromania.ro, National TV, Radio Romania, Adevarul, Avocatnet.ro, Apulum 94, Bursa, Business24.ro, Business-Adviser.ro, Business Point, Business Woman, Business Review, Businessavenue.ro, Calendarevenimente.ro, Centruldepresa.ro, Comunicatedepresa.ro, Comunicatemedia.ro, Computerworld, Conso.ro, Curierul National, Ecomunicate.ro, Efin, finantare.ro, Indaco, Intreprinzatori.ro, Legalmagazin.ro, livepr.ro, Manager.ro, Media Bloc, managemenetulproiectelor.ro, Nastratin, plandeafacere.ro, Rentrop&Straton, Risco.ro, Red House, simonastraton.ro, Smartfinancial.ro, superlege.ro, Spin Media, Top Business, ziare.com, EurActiv, Hotnews.