Carta Alba a IMM-urilor din România ~2013~


Ediția a XI-a

Carta Alba 2013Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in parteneriat cu Ministerul Economiei prin Departamentul pentru IMM, Mediu de Afaceri si Turism au lansat joi, 18 iulie a.c., versiunea in limba romana a „Cartei Albe a IMM-urilor din Romania”, editia a XI-a.

Evenimentul a avut loc la Hotel Intercontinental din Bucuresti si s-a bucurat de prezenta unor reprezentanti de marca ai principalelor institutii ale statului, dar si ai mediului de afaceri, interesati de evolutia sectorului de IMM-uri in anul 2012 comparativ cu anii trecuti.

Lucrarea a fost realizata de un colectiv de specialisti si reprezinta cea mai cuprinzatoare si aprofundata analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului intreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene.

Ancheta a fost desfasurata de CNIPMMR pe un esantion de 1.858 intreprinzatori – reprezentativ la nivel national. Esantionul cuprinde IMM-uri din toate clasele de marime, regiunile de dezvoltare, categoriile de varsta, formele de organizare juridica si ramurile de activitate.Carta Alba 2013„Carta Alba a IMM-urilor din Romania”- editia 2013 se constituie atat ca o radiografie a starii evolutive a IMM-urilor din Romania, cat si a contextului socio-economic in care acestea isi desfasoara activitatea, cu accent asupra performantelor de ansamblu, comerciale, financiare, inovationale si sociale.

Carta Alba 2013In urma analizarii raspunsurilor celor 1.858 intreprinzatori, CNIPMMR a realizat un set de recomandari pentru dezvoltarea sectorului de IMM-uri din Romania. Printre cele mai importante se numara:

  1. Facilitarea accesului la finantare
  2. Pregatire intreprenoriala, manageriala si de specialitate
  3. Stimularea dezvoltarii si cresterii competitivitatii si performantelor sectorului de IMM-uri din Romania
  4. Cresterea capacitatii de supravietuire si dezvoltare a start-up-urilor
  5. Sustinerea dezvoltarii regionale veritabile
  6. Cresterea calitatii guvernarii si a ratei de absorbtie a fondurilor europene

Grupurile tinta carora le este destinata Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2013 sunt:

  • intreprinzatorii si managerii din IMM-uri, care gasesc in cadrul lucrarii numeroase informatii privind mediul intreprenorial si bunele practici manageriale, utile cresterii functionalitatii si performantelor firmelor in care lucreaza;
  • organismele administratiei centrale si locale cu atributii in domeniul economic;
  • organizatiile de IMM-uri, celelalte organizatii patronale si sindicale nationale, de ramura si teritoriale, camerele de comert si industrie etc.;
  • leaderii politici la nivel national si local, interesati in realizarea unui mediu de afaceri favorizant agentilor economici;
  • mass-media nationala, regionala si judeteana care abordeaza problematica economico-sociala;
  • organizatiile si organismele internationale interesate in evolutia mediului de afaceri din Romania si in cresterea performantelor agentilor economici.

Partenerul principal este Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR).

Partenerii sunt: Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Banca de Export – Import a Romaniei Eximbank S.A., Groupama Asigurari, Sodexo Romania, Alpha Bank, YMENS.

Partenerii media ai evenimentului sunt urmatorii: immromania.ro, Agerpres, Avocatnet.ro, Apulum 94, Banknews.ro, Business24.ro, Business Adviser, Business Woman, Business Review, Calendarevenimente.ro, Centruldepresa.ro, ClubAfaceri.ro, Comunicatedepresa.ro, Comunicatemedia.ro, Computerworld, Conso.ro, Curierul National, Ecomunicate.ro, Economistul, Efin.ro, Finantare.ro, EurActiv.ro, The Epoch Times Romania, Finantistii.ro, Hotnews.ro, Legal magazin, Manager.ro, Media Bloc, MediaIQ, National TV, Plandeafacere.ro, Privesc.eu, Risco, Rentrop & Straton, Smartfinancial.ro, Spin Media, The Money Channel TV, Ziare.com.

Post Your Thoughts