FINALIZAREA PROIECTULUI LLP–LdV/PLM/2011/RO/208

Comunicat de presă

În perioada 6 decembrie 2011 – 30 noiembrie 2012, sediul central al CNIPMMR a derulat un proiect de mobilităţi transnaţional Leonardo da Vinci, în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul vieţii.

Proiectul a reprezentat o initiativa prin care sa se faciliteze contactul direct si pregatirea profesionala la locul de munca, prin efectuarea unor mobilitati a 50 profesionisti angajati in cadrul IMM-urilor din Romania, ce urmau sa lucreze timp de 2 saptamani intr-o intreprindere din Vigo, regiunea Galicia, Spania: Instituto Gallego de Formación (INGAFOR). Proiectul s-a adresat nevoii acerbe de dezvoltare si extindere a orizonturilor de acţiune ale IMM-urilor din Romania, de transfer de idei si tehnologii, de sporire a contactelor comerciale, pe scurt de internationalizare a afacerii.

Proiectul a urmarit sa ofere participantilor o experienta de pregatire profesionala unica, prin prezentarea si implicarea lor activa într-un mediu de lucru de nivel occidental in aceleasi sectoare economice in care isi desfasoara activitatea in Romania.

Pornind de la necesitatile participantilor de extindere a domeniului afacerii la nivel global, proiectul si-a propus urmatoarele obiective:

– facilitarea accesului celor 50 de participanti la o noua metoda de a pune in practica cunostintele dobandite si posibilitatea de a intelege operatiunile care au loc intre comercianti pe plan internaţional prin aplicarea acestor cunostinte intr-o limba de circulatie intentională

–  dezvoltarea competentelor profesionale in domeniul comertului international prin: utilizarea de noi metode de lucru in domeniul comertului, cunoasterea legislaţiei in vigoare privind domeniul comertului international, folosirea instrumentelor informatice pentru desfasurarea activitatii de comert

– imbunatatirea competentelor lingvistice, in special folosirea termenilor de specialitate, avand la baza tehnologia informatiei

– imbunătatirea experientei personale prin contactul nemijlocit cu o alta realitate socio-profesionala si mediu cultural

Pe baza evaluarii gradului de insusire a competentelor participantilor in cele 2 saptamani de stagiu, materializate prin proba practica finala, institutia de primire, alaturi de cea de trimitere, au emis in comun, fiecarui participant, certificatul Europass-Mobility, document ce recunoaste la nivel european abilitatile si competentele dobandite. Alaturi de documentul Europass, participantii au intrat si in posesia certificatului de pregatire lingvistica care atesta competentele de comunicare in limba spaniola insusita in perioada de stagiu de 2 saptamani, certificat emis de catre organizatia care a realizat pregătirea lingvistică în Spania.

Alegerea Spaniei ca tara de primire s-a datorat in primul rand experientei sale in domeniul comertului inca din cele mai vechi timpuri si localizarii sale geografice ceea ce a facut posibil realizarea relatiilor comerciale intre aceasta si alte state/continente. In al doilea rand alegerea s-a datorat si modului de impunere a Spaniei pe piata intracomunitara. Faptul ca Spania face parte din Uniunea Europeană si a adoptat moneda euro, lucru care se preconizeaza ca se va intampla si in cazul Romaniei, a determinat aparitia unor schimbari importante in domeniul comertului si economiei deopotrivă, lucru care a recomandat-o in alegerea ei pentru derularea acestui plasament.

In alegerea ca institutie de primire a INGAFOR (Instituto Gallego de Formación) au fost luate in calcul mai multe aspecte: informatiile primite cu prilejul unei vizite efectuate de Ambasadorul Spaniei la sediul CNIPMMR in anul 2011, care ne-a informat despre aceasta organizatie de IMM-uri din Vigo, discutiile telefonice purtate cu Presedintele InGaFor – domnul Angel Rey, reprezentativitatea InGaFor in cadrul mediului de afaceri spaniol, activitatea comerciala la nivel european si mondial derulata cu succes, experienta in derularea de programe de finantare destinate mediului de afaceri, experienta in derularea de programe de formare profesionala pentru reprezentantii mediului de afaceri, experienta indelungata în derularea proiectelor LLP, seriozitatea si profesionalismul dovedit in indeplinirea cu succes a parteneriatelor stabilite cu institutii din UE si nu numai. Pe de alta parte, institutia de primire  dispunea de resursele materiale si umane necesare desfasurarii stagiului de practica. Personalul companiei format din 90 de specialisti in diverse domenii de activitate era de asemenea pregătit sa lucreze cu resursa umana de la orice nivel de calificare si detinea abilitati de lucru cu adultii. De asemenea, compania avea la dispozitie un corp de tutori care coordonau stagiile de formare profesionala practica. In plus unul dintre departamentele cele mai importante si mai numeroase ale companiei era cel de internationalizare a afacerilor, departament in care lucrau specialisti in comert si drept international. Astfel unul dintre tutori a fost desemnat să coordoneze programul de formare al participantilor in interiorul departamentului de comert international. Toate aceste premise au calificat INGAFOR drept una dintre cele mai importante companii din Spania în furnizarea de servicii de formare profesionala continua, intrunind toate cerintele necesare indeplinirii cu succes a obiectivelor propuse de noi prin proiect.

Grupul tinta vizat de proiect a fost format din 50 de participanti, absolventi de studii superioare, care fac parte din personalul de conducere sau au atribuţii manageriale/de marketing/juridice in cadrul IMM-urilor afiliate la CNIPMMR.

Desi multi dintre ei activeaza pe pozitii de management/juridice, notiunile pe care acestia le detineau referitor la fenomenul de globalizare si internationalizare a afacerii, la fenomenul comertului international sau a legislatiei si documentelor juridice, erau pur teoretice, ceea ce a condus la necesitatea unor aplicatii practice, prin care sa capete abilitati si competente referitoare la adaptarea strategiilor de afaceri, a exigentelor globalizarii si cum sa supravietuiasca in contextul competitiei acerbe de pe piata internationala.

Avand in vedere structura organizatorica a CNIPMMR la nivelul celor 8 regiuni, cu peste 80 de organizatii afiliate din toate judetele tarii, proiectul si-a propus selectarea celor 50 de participanti din toate regiunile de dezvoltare ale Romaniei. Fiind vorba de o dispersie foarte mare, in cele 3 fluxuri organizate de 20, 15 si 15 participanti, am contactat presedintii de federatii regionale ale CNIPMMR pentru cooperarea in selectarea participantilor. In toate cazurile am avut selectate grupuri de minim 2 participanti din aceeasi zona/localitate, participanti care erau angajati ai unor firme membre ale structurii respective.

Instituţia de primire InGaFor a asigurat participantilor prin tutorele desemnat derularea activitatilor practice din programul de lucru,  astfel incat obiectivele sa fie atinse. Acesta a monitorizat evolutia participantilor pe toată perioada plasamentului si a mentinut permanent legatura cu managerul de proiect din Romania pentru a preveni eventualele dificultati si disfunctionalitati. In finalul stagiului a evaluat noile competente si abilitati insusite de cei 49 de participanti printr-o proba practica individuala. Dupa finalizarea plasamentului, acestora le-a fost validat/recunoscut stagiul de mobilitate prin emiterea certificatul Europass-Mobility, semnat de cele doua institutii: de primire – InGaFor si de trimitere – CNIPMMR.

In timpul stagiului, participantii au fost in vizita profesionala de informare la IGAPE (Institutul Galego de Promovare Economica) si CEP (Confederatia Angajatorilor din Pontevedra), organizatii de IMM-uri din regiunea Galicia, care le-au fost prezentate ca mod de organizare, functionare si obiective lucrative. Cu aceste ocazii s-a discutat posibilitatea incheierii unor acorduri de cooperare intre cele 2 organizatii si CNIPMMR. De asemenea au fost efectuate vizite de studii in portul Vigo si la Camera de Comert din Vigo. Organizatia InGaFor a asigurat participantilor vizitarea capitalei provinciei Galicia – orasul Pontevedra, tourul orasului Vigo, participarea la carnavalul in desfasurare sau la fiestele organizate in portul Vigo.

Echipa de gestiune a proiectului din cadrul CNIPMMR formata din: Cristian Ionescu – Manager Proiect, Gina Coclici – Responsabil Formare Profesionala şi Dumitrita Voinescu Responsabil Financiar, va avea ca obiectiv principal in perioada urmatoare realizarea tuturor angajamentelor luate de diseminare a rezultatelor acestui proiect in teritoriu. In acest caz exista posibilitatea ca unele structuri teritoriale ale CNIPMMR, din partea carora au participat mai multi angajati ai firmelor membre, sa doresca aplicarea/extinderea locala/judeteana a proiectului de mobilitati. La fel, va exista posibilitatea ca si alte structuri teritoriale care nu au avut participanti in cadrul proiectului, sa doreasca aplicarea lui. O parte dintre aceste idei au fost deja sugerate in cadrul Raportului primit, in urma auditului efectuat de Agentia Leonardo in cursul lunii septembrie 2012. Aceste demersuri ar putea conduce la asigurarea unei bune durabilitati a proiectului avand in vederea rezultatele deosebite inregistrate si impactul avut asupra participantilor.

Prezentam mai jos,

Lista participantilor din cadrul proiectului

Nr. crt.

Nume si Prenume

Localitate/Judet

Denumire Firma

1

Angelescu Laura Florentina

Pătrăuţi / Suceava

SC Lust Expert SRL

2

Arşoi Flavia Isabella

Deva / Hunedoare

SC Test Flag SRL

3

Aslau Leontin

Arad

SC Cara SRL

4

Baicu Zeno Calin

Deva / Hunedoare

SC Comfruct SA Deva

5

Banc Viorica Luminiţa

Suceava

SC Acvabanc SRL Suceava

6

Beleiu Remus Ionel

Arad

SC Tâmplăria Andrei SRL

7

Buescu Gheorghe Daniel

Deva / Hunedoara

SC Point Paper SRL

8

Bulugea Mihai Cristian

Campulung Muscel / Arges

SC Mecarom Dotcom LTD SRL

9

Butuşină Mihai Victor Marius

Arad

SC Medical Service Centrum SRL

10

Căluian Cosmin

Galaţi

SC Cozamin SRL

11

Câmpeanu Nicolae

Deva / Hunedoara

SC Tora Print SRL

12

Cioltan Roxana Adriana

Com. Scheia / Suceava

PJFAIMM Suceava

13

Cornea Florina

Craiova / Dolj

CLIMM Craiova

14

Creţu Elena Alina

Iaşi

SC Royal TSL SRL

15

Dănilă Anca Daniela

Suceava

SC Lust Expert SRL

16

David Delia Maria

Deva / Hunedoare

SC Consulting Center SRL

17

Dodan Liviu Lucian

Iaşi

SC Exalco Iaşi SRL

18

Doru Ionela Ana Maria

Piteşti / Argeş

SC New Design Composite SRL

19

Filimon Iancu Iulian

Galaţi

SC Filostar SRL

20

Galiş Ioan Gheorghe

Arad / Arad

SCJohanna Textil SRL

21

Hîncu Laura

Bucureşti

SC LCM Accounting SRL

22

Hitruc Sebastian Corneliu

Iaşi / Iaşi

SC Devil SRL

23

Ichim Mariana Gabriela

Suceava

PJFAIMM Suceava

24

Ionica Mihaela

Craiova / Dolj

SC Succes Media SRL

25

Istrati Andreea

Bucureşti

SC Lindec România SRL

26

Ivan Bianca Mădălina

Tulcea

SC CIPSRL

27

Lupu Adriana

Arad

SC And Grup Com SRL

28

Lupu Marius

Arad

SC Plibox And SRL

29

Mocanu Andra Teodora

Iaşi

SC    Premiere ADB SRL

30

Murariu Andreea Olivia

Dărmăneşti / Suceava

PJFAIMM Suceava

31

Nicula Genţiana

Deva / Hunedoara

SC Test Flag

32

Pal Marius

Galaţi

SC Mar-Ina Prodprest SRL

33

Pamparău Anca Catalina

Suceava

SC Lust Expert SRL

34

Pantazi Laurenţia

Galaţi

PIMM Galaţi

35

Plantos Gina

Bacău

SC Ro Lion Foods

36

Prisacă  Andreea

Suceava

FPIMM Suceava

37

Rus Claudiu Alexandru

Alba Iulia / Alba

SC Point Paper SRL

38

Rusu Magda  Tatiana

Piatra Neamţ / Neamţ

SC Sumer SRL

39

Sava Nazira

Iaşi

CMI Cartas Dr. Iulian Sava

40

Şerban Raul George

Arad

SC Nicaro Jurid Consult SRL

41

Sorănescu Marius

Iaşi

SC Complex Onix SRL

42

Ştirbu Oana

Suceava

FPIMM

43

Stoica Bianca

Galaţi

SC Full Motors SRL

44

Suchar Bogdan Mihai

Iaşi

SC Quartz Matrix SRL

45

Suicimezov Natalia

Iaşi

SC Quartz Matrix SRL

46

Suman Liviu  Marian

Iaşi

SC Royal TSL SRL

47

Tosa Dumitru

Bucureşti

SC Zarea SA

48

Ursu Floriana Monica

Deva / Hunedoara

SC Test Flag SRL

49

Vidinaş Cristina Mihaiela

Arad

SC Arcoom SCM

50

Vrânceanu Elisabeta

Ploieşti / Prahova

SC Cris Consult Cons SRL

Cristian Ionescu

Manager Proiect

Post Your Thoughts