Arhivă articole

Consiliul IMM-urilor din Romania contribuie la intoarcerea acasa a romanilor cu spirit antreprenorial din Diaspora

Consiliul IMM-urilor din România contribuie la întoarcerea acasă a românilor cu spirit antreprenorial din Diaspora. 

Românii din Diaspora sunt din ce în ce mai interesați să
deruleze o activitate antreprenorială în țară, căutând activ noi modalități de
a-și pune ideile de business în practică. Astfel, în cursa pentru obținerea
finanțării din cadrul proiectului “Diaspora
ReSTART
” au intrat 149 de persoane care, după efectuarea unor
cursuri de formare antreprenorială, au întocmit și depus planurile de afaceri, 60 dintre ele beneficiind de acces la o
finanțare nerambursabilă de maximum 40.000 Euro
.

Astfel,
analiza celor 60 de planuri de afaceri câștigătoare
relevă următoarele:

1.         Cei mai mulți aplicanți sunt din Marea
Britanie (33.3%) și Spania (28.3%), urmați de Italia (11.67%), Franța (6.67%),
Olanda (5%), Germania dar și Australia sau SUA (1.67%).

2.         Cele mai multe afaceri vor fi
înființate în următoarele domenii:

  • 6312 – Activități ale
    portalurilor web (10%)
  • 4520 – Întreținerea și
    repararea autovehiculelor (8.33%)
  • 5610 – Restaurante (8.33%)
  • 7112 – Activități de
    inginerie și consultanță tehnică legate de acestea (8.33%)
  • 6201 – Activități de realizare
    a software-ului la comandă (5%)

3.         În ceea ce privește repartiția pe gen, 68.33% din firme vor
fi conduse de bărbați și 31.67% de femei.

4.         Segmentarea
pe regiuni
relevă faptul că, din cele 60 de noi firme, 26.67%, se vor înființa în Regiunea Nord-Est
și Regiunea Centru (21.67%) și alte 15% în Regiunea Nord-Vest.

Diaspora ReSTART este cel mai greu și cel mai frumos
proiect implementat de mine până în prezent. Am avut privilegiul de a
interacționa direct cu peste 400 de români plecați în afara țării, de a le
cunoaște poveștile de viață și de a le oferi oportunitatea de a se întoarce și
a crea valoare adaugata pe meleagurile natale. Pentru că vorbim despre un
concurs, din pacate doar 60  dintre
aceștia vor primi finanțarea nerambursabilă de 40.000 de euro, însă vreau să
reiterez angajamentul ferm al CNIPMMR de a oferi sprijin tuturor persoanelor
care vor să porneasă pe drumul plin de provocări dar și de satisfacții al
antreprenoriatului. Nu în ultimul rând, vreau să mulțumesc tuturor persoanelor
implicate direct în implementarea proiectului pentru efortul lor susținut
orientat exclusiv către atingerea obiectivului global al acestui proiect și
anume facilitarea întoarcerii acasă a 
românilor.
”, Oana Bâra,
Manager de proiect CNIPMMR.

În
continuare, cele 60 de noi firme vor participa la o sesiune de 3 luni de mentorat unde își vor consolida afacerea
prin furnizarea de informații cu privire la realizarea unei strategii de marketing,
identificarea unei rețele de clienți, stabilizarea relaței cu furnizorii și cu
clienții, menținerea relațiilor cu instituțiile statului în vederea raportării
activității conform legislației, sau stabilirea și urmarea unei strategii de
dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung.

Testimonialele
benficiarilor:

O
experiență neașteptată! Un program de formare solid, flexibil și pe înțelesul
tuturor, construit pentru cei ce doresc sa își pună ideile în aplicare dar nu
dețin aptitudinile antreprenoriale de a o face! Am șansa de a transforma
pasiunea în afacere iar acest program este piesa din puzzle care lipsea.
Mulțumesc coordonatorilor pentru suport!
, Adina P., viitor antreprenor în domeniul fabricării prajiturilor, Sibiu.

Programul
DiasporaRestart a însemnat tot ce poate să-și dorească o persoană aflată în
afara granițelor, o foarte bună oportunitate de a se reconecta cu România. M-am
bucurat că am găsit acest program nerambursabil – foarte rar întâlnit în țările
EU, oferind oportunitatea tuturor de a contribui la economia românească.
Sprijinul oferit de coordonatorii programului a fost remarcabil, răspunzând
practic la toate întrebările adresate, menţinând etica profesională pentru
toate răspunsurile oferite în funcţie de situaţia solicitată. Vă mulţumesc
foarte mult pentru tot sprijinul, felicitări tuturor participantilor si aştept
cu nerăbdare începerea afacerii pentru a contribui la mediul de afaceri din
România.”,
Raul
J., viitor antreprenor în domeniul prestării de servicii în activități de
inginerie și consultanță tehnică, Arad.

Echipa Diaspora ReStart a
dat dovadă de răbdare și profesionalism pe tot parcursul concursului și știu că
a fost o muncă titanică și pentru voi, nu doar pentru noi. Vă mulțumesc pentru
o vară ca pe vremea studenției și pentru rolul instrumental pe care l-ați avut
în elaborarea planului de afaceri. Tutorele meu a fost săritor chiar și la
miezul nopții, adaptându-se la diferențele de fus orar și la numeroasele
întrebări încărcate de panica livrării unui plan coerent în timpul alocat.
Rezultatul concursului pentru mine a fost cireașa de pe tort, dar cursul și
sprijinul primite în ultimele luni m-au învățat niște lecții esențiale de
antreprenoriat și mi-au dat încrederea necesară să deschid afacerea din Marea
Britanie și în România.
”, Alice V., viitor antreprenor în domeniul
publicității, Brașov.

Informații
de background

Diaspora
ReSTART
” este un proiect implementat de către Consiliul IMM-urilor din
România, în calitate de beneficiar, în perioada septembrie 2017 – septembrie
2020 și are ca obiectiv principal încurajarea antreprenoriatului și a ocupării
pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil
nonagricol în zona urbana din regiunile mai puțin dezvoltate ale României de
către românii din Diaspora prin oferirea unei finanțări de până la 40.000 Euro
pentru start-up-uri înființate prin proiect.

CEC Bank a lansat Facilitatea Multicredit destinata persoanelor juridice

CEC Bank a lansat Facilitatea Multicredit, modalitate de finantare ce ofera clientilor persoane juridice  posibilitatea ca in limita unui plafon (revolving) aprobat, sa realizeze utilizari si rambursari multiple, cu destinatii si/sau valute multiple.

Astfel, suma acordata in
cadrul plafonului poate fi utilizata pe o perioada de pana la trei ani, sub
forma mai multor produse din oferta Bancii care, insumate, nu
pot depasi valoarea plafonului:

  • Credit de investitii;
  • Linia de credit;
  • Credit pentru finantarea
    stocurilor (non-revolving si revolving);
  • Credite pentru achitarea
    datoriilor la bugetul de stat;
  • Credit special pentru finantarea
    activitatii curente;
  • Emitere Acreditive (import);
  • Scrisori de garantie si
    contragarantie bancara (SGB).

Clientii CEC Bank beneficiaza de
consultanta gratuita in ceea ce priveste pregatirea documentatiei de accesare a
creditelor. Mai multe detalii despre produsele si serviciile din
oferta CEC Bank pot fi obtinute in orice unitate teritoriala, apeland gratuit
numarul de telefon 0.800.800.848 sau accesand site-ul www.cec.ro.

Cea de a XIV-a ediție a Expoziției Internaționale de Echipamente Electrice și Automatizări, International Electric&Automation Show – IEAS

Noutăți fără precedent la IEAS 2018!

Cea de a XIV-a ediție
a Expoziției Internaționale de Echipamente
Electrice și Automatizări
, International Electric&Automation Show
– IEAS, se va desfășura în perioada 18 –
20 septembrie, la Palatul Parlamentului
din București și va reuni peste 80
de companii din România și din străinătate, într-un concept integrat de
business.

Pe o suprafață de
peste 3.600 mp, în 3 săli de
expoziție, vor fi prezentate cele mai noi produse și tehnologii din domeniul
echipamentelor electrice, automatizărilor, aplicații pentru SMART CITY, roboți industriali
și soluții software.

Ediția din 2018 a
IEAS aduce o multitudine de noutăți, atât în rândul companiilor participante
cât și în ceea ce privește conceptul de “Platforma
de business integrată
”. Anul acesta există o creștere semnificativă în rândul
companiilor aflate la prima participare, semn că industria înregistrează o
creștere, iar piața din România se dezvoltă. Peste 33 % dintre expozanți sunt
companii noi.

Pe lângă expoziție,
vizitatorii vor putea să participe la o serie de conferințe și workshop-uri susținute de companii sau diferite
asociații. Companiile din industrie vor întâlni autoritățile care reglementează
piața și prețurile la energie și vor discuta cadrul și normele impuse de
Uniunea Europeană și nu numai. O temă de interes prezentată în cadrul
conferințelor – eficiența energetică,
economisirea de energie și reducerea costurilor – va fi dezbătută în cadrul
evenimentului.

IEAS  continuă și anul acesta parteneriatul cu Asociația
Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER) și va găzdui cea de a
doua ediție a Târgului Național de
Energie
organizat de AFEER, sub deviza “Un
consumator informat este un consumator protejat!”.

2018 – este anul liberalizării totale
a pieței de energie electrică. Ce înseamnă asta pentru consumator?

Cine are de câștigat? AFEER promovează oportunitatea pieței libere. Deja peste
1,25 milioane de consumatori casnici au trecut pe piața concurențială (ANRE–aprilie
2018). Câteva zeci de mii de consumatori trec în fiecare lună către prețuri mai
bune, servicii cu valoare adăugată, o mai mare apropiere între client și
furnizor.

Concursul “Premiile Studențești pentru Inovare Tehnică”,
aflat la cea de-a doua ediție, își va desemna câștigătorii în prima zi a
expoziției. DK Expo, în calitate de organizator al IEAS, continuă să susțină
mediul universitar și să premieze excelența și inovația, iar proiectele
selecționate de anul acesta reflectă interesul tot mai mare al studenților și
ideile inovatoare pentru a dezvolta și schimba lumea.

Intrarea la
expoziție este liberă, cei interesați pot vizita IEAS în perioada 18 – 20 septembrie, între orele 10:00-18:00. Accesul în Palatul
Parlamentului se face prin poarta B3 din
Calea 13 Septembrie
. Pentru acces rapid în expoziție, participanții pot să
se înregistreze online pe www.ieas.ro.

Firma AEROSTAR, partenera CNIPMMR

Înființată în anul 1953, AEROSTAR S.A. Bacău este o companie de vârf a industriei de aviație și de apărare din România.

Principalele linii de afaceri sunt în domeniul fabricației de produse aeronautice: aerostructuri, sisteme hidraulice, trenuri de aterizare, precum și în domeniul serviciilor de mentenanță industrială pentru avioane comerciale din familiile Boeing 737 și Airbus 320.

De asemenea, AEROSTAR furnizează soluții integrate pentru aviație și apărare și acționează în domeniul integrării, mentenanței, modernizărilor și al fabricației de sisteme cu aplicații pe diverse platforme defensive.

CNIPMMR sustine necesitatea existentei unui minister al antreprenoriatului, comertului si tehnologiei informatiei in cadrul structurii noului guvern

Viitorul guvern trebuie să aibă un Minister al Antreprenoriatului, Comerțului și Tehnologiei Informației. O națiune antreprenorială și digitală se contruiește cu o asumare clară de susținere a acestor domenii cheie pentru dezvoltarea și modernizarea României. Un partid de dreapta cu atât mai mult trebuie să dea un semnal puternic de susținere a mediului de afaceri și a celor care crează valoare adăugată în această țară. Dacă o guvernare de stanga a creat un astfel de minister, guvernul de centru dreapta nu numai că trebuie să pastreze ministerul ci trebuie să îi îmbunătățească structura adaugând componenta de tehnologie a informației și afirmând astfel un angajament ferm pentru antreprenori și transformarea digitală a României. Construcția guvernamentală pe care noi am propus-o are 15 ministere și merge în 2 directii clare: o coordonare economică și una socială.”, a menționat Florin Jianu, președinte al CNIPMMR. Read More

Lansarea initiativei “Romania Tech Nation”

Astăzi, 8 octombrie, la Aula Universității Politehnica București, s-a lansat Romania Tech Nation, o inițiativă a Consiliului Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR), împreună cu Banca Comercială Română, eveniment desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, domnul Klaus Iohannis.

Romania Tech Nation reprezintă un proiect multi-anual cu evenimente policentrice, al cărui obiectiv principal este impulsionarea transformării României prin tehnologie. Primul pas pentru realizarea acestui obiectiv este coagularea actorilor cheie în trei direcții strategice: ecosistemul antreprenorial, ecosistemul de educație antreprenorială și politicile publice, cu obiective tactice anuale, respectiv strategice în 5 și 10 ani.

Evenimentul de lansare al acestui proiect național a abordat, împreună cu invitații săi Florin JIANU, președinte CNIPMMR, Sergiu MANEA, CEO BCR, Iulian STANCIU, CEO eMag, Liviu Drăgan, CEO Druid, Măriuca TALPEȘ, cofondator Bitdefender, Ela MORARU, CEO Google Romania sau Alexandru Mihailciuc, Global Head of pre-sales UiPath, câteva aspecte importante:

  1. Impulsionarea ecosistemului de tehnologie și antreprenoriat pentru dezvoltarea României
  2. Prezentarea proiectelor transformaționale derulate de către reprezentanți ai ecosistemului local de tehnologie
  3. Furnizarea de know-how și resurse pentru studenți, viitori sau tineri antreprenori, start-up-uri și IMM-uri

Prezentarea proiectelor transformaționale derulate de către reprezentanți ai ecosistemului local de tehnologie

Furnizarea de know-how și resurse pentru studenți, viitori sau tineri antreprenori, start-up-uri și IMM-uri

În cadrul deschiderii evenimentului, președintele României, E.S. Klaus Iohannis, a menționat “România Tech Nation reprezintă proiectul de care România modernă are nevoie, nu doar pentru mesajul dedicat importanței inovării și tehnologiei pentru economie, dar și pentru apelul de mobilizare pe care antreprenorii îl adresează tinerei generații. Dumneavoastră, întreprinzătorii prezenți pe scenă, oferiți mediului antreprenorial autohton povești de succes și modele sănătoase de dezvoltare. Este cel mai bun imbold pentru tânăra generație și viitorii oameni de afaceri.”

Florin Jianu, președintele CNIPMMR a menționat “Acest demers este unul eminamente al domeniului privat dar așa cum spunea și domnul președinte, pentru a exista o națiune tehnologizată, o România Tech Nation, avem nevoie de un sistem, avem nevoie de toți actorii, avem nevoie de Guvern, de mediul privat pentru a crea acest sistem. Educația în tehnologie este extrem de importantă dar și educația în antreprenoriat, pentru a crea noi generații de antreprenori. Sunt și alte instrumente pe care noi le propunem, instrumente privind finanțarea, cum e România Digitală, instrument care se va regăsi în viitoarea perioadă programatica 2021- 2027 și va finanța domenii precum inteligența artificială, cyber security, competențe digitale avansate sau transformarea digitală. Avem un al treilea proiect, o a treia propunere la care eu țin personal și pe care am intitulat-o generic “Destination România”, un proiect prin care să atragem alături nu numai cercetătorii și oamenii valoroși din această țară dar și talentele din alte țări. De ce nu, să ne poziționăm ca un hub de atragere pentru talente antreprenoriale în tehnologie sau în cercetare-dezvoltare-inovare.”

De asemenea, Sergiu Manea, CEO BCR, a susținut în cadrul deschiderii “Romania 4.0 are nevoie de investiție în oameni prin educație tehnologică și digitală. Vom deschide centre de educație alternativă în tehnologie în sucursalele noastre regionale. Dacă am făcut cursuri de educație financiară pentru 300.000 de români în doar 3 ani de zile, suntem siguri că împreună putem replica acest model. Vom oferi umbrelă spațiilor noastre ți finantare acelor idei despre cum putem educa împreună în tehnologie 1.000.000 de români. Așteptăm proiectele voastre! Statului Roman îi vom propune să ofere facilități fiscale pentru investiția în educație de înaltă tehnologie.”

Atașat vă transmit prezentarea susținută de dl președinte Florin Jianu, în deschiderea evenimentului.

Sondaj privind masurile prioritare necesare pentru simplificarea procedurilor de autorizare a intreprinzatorilor

SONDAJUL REALIZAT DE PTIR

Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) derulează proiectul “Creșterea capacității PTIR de a formula politici publice alternative în domeniul debirocratizării și simplificării procedurilor aplicabile mediului de afaceri”, cod Mysmis – 112861, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, POCA/111/1/1/Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri în concordanță cu SCAP. Read More

Testul IMM privind reintroducerea raspunderii penale pentru retinerea, incasarea si neplata impozitelor si/sau contributiilor

I. CONTEXT

CNIPMMR a realizat Testul IMM (modalitate de evaluare a impactului economic, social şi de mediu pe care propunerile legislative îl au asupra IMM-urilor) pentru Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale: https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b436&an_cls=2019 Read More

Intreprinzatorii solicita status-quo pe legea dialogului social

Alianţa Confederaţiilor Patronale din România (ACPR), prin Preşedinţii Confederaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional, întruniţi în data de 29.08.2019, solicită tuturor factorilor responsabili şi partidelor politice să menţină neschimbată Legea nr. 62/2011 a dialogului social. Demersul este fundamentat de inoportunitatea acestei modificări, ce ar induce tensiuni şi/sau reconfigurări structurale inutile şi ar devia atenţia şi energiile parlamentarilor de la subiecte cu adevărat importante şi necesare în perioada următoare. Read More

Prioritatile mediului de afaceri si actiuni de simplificare in domeniul fondurilor europene in perioada 2021-2027

Alocarea fondurilor nerambursabile în următoarea perioadă de programare trebuie să fie orientată în special spre stimularea creșterii economice și spre crearea de valoare adăugată în economie. Acest deziderat poate fi îndeplinit prin realizarea unor documente programatice care să țină cont de nevoile reale ale mediului de afaceri și prin evitarea repetării problemelor survenite în implementarea fondurilor europene în perioada curentă de programare. Read More