Cum vor putea scapa firmele de abuzurile fiscale
16/03/2015Un nou inceput in dialogul social
25/03/2015
TARGET2 (Trans-European Automated Real-time Gross settlement Express Transfer) reprezinta sistemul cu decontare pe baza bruta in timp real (Real-Time Gross Settlement – RTGS) pentru plati in moneda euro, pus la dispozitie de Eurosistem: Banca Centrala Europeana si bancile centrale ale statelor membre ale UE care au adoptat moneda euro, inclusiv principalii parteneri comerciali ai Romaniei.
Sistemul asigura procesarea in timp real a platilor si decontarea in conturi deschise la bancile centrale, cu finalitate imediata si ofera servicii de baza armonizate si o infrastructura tehnica comuna, cu eficienta sporita, inclusiv din punct de vedere al recuperarii costurilor.
Conectarea la sistemul TARGET2 ofera institutiilor de credit participante o platforma tehnica performanta, viteza de decontare, eficienta crescuta prin reducerea costurilor asociate serviciilor de plata suportate de institutiile de credit, o schema unica de comisionare, instrumente de administrare a lichiditatii, flexibilitate si transparenta.
Componenta nationala a sistemului TARGET2 din Romania se numeste TARGET2-Romania si a fost operationalizata cu succes de Banca Nationala a Romaniei la data de 4 iulie 2011.
In prezent, sistemul TARGET2-Romania are inregistrati ca participanti: 23 institutii de credit, printre care si Banca Comerciala Feroviara S.A. in calitate de participant direct.
Banca Comerciala Feroviara a devenit participant direct la sistemul de decontare pe baza bruta in timp real a platilor in euro – TARGET2 incepand cu data de 04.06.2011.
Prin TARGET2 se deconteaza inclusiv platile in Euro pe teritoriul Romaniei intre participantii directi/indirecti.Conditiile pentru decontarea unei plati valutare in sistemul TARGET2 sunt:
- Valuta platii sa fie obligatoriu EUR;
- Banca beneficiarului trebuie obligatoriu sa fie participant direct sau indirect la sistemul TARGET2;
- Destinatia platii sa fie o tara din zona EUR sau din Uniunea Europeana, inclusiv Romania;
- Contul IBAN sa fie un cont valid.
Schemele de plata SEPA sunt un set de reguli, practici si standarde – reglementare a Consiliului European al Platilor (EPC) – ce au ca scop realizarea interoperabilitatii la nivel interbancar.
Programul SEPA, demarat in Romania de TRANSFOND, are drept obiectiv implementarea unui sistem de compensare conform cerintelor SEPA EPC, prin transformarea infrastructurii actuale intr-un mecanism de compensare si decontare, capabil sa proceseze, pentru bancile romanesti, plati in RON si EURO.
SEPA LEI
Banca Comerciala Feroviara a fost printre primele banci din Romania care au adoptat schema SEPA pentru transferurile in lei.
Sistemul bancar romanesc a adoptat schema SEPA pentru Credit Transfer adaptata pentru plati in lei, incepand cu 2 noiembrie 2012. Aceasta inseamna ca bancile romanesti au trecut, din punct de vedere tehnic, la standardele europene de procesare a platilor in moneda nationala.
Noile standarde de plata, configurate prin sistemul Sent al Transfond vor aduce o serie de beneficii, atat bancilor cat si clientilor, persoane fizice si companii, datorita uniformizarii informatiilor aferente platilor la toate bancile.
SEPA EURO
Incepand cu 13 decembrie 2013, Banca Comerciala Feroviara S.A. a aderat si la programul SEPA in euro.
Implementarea zonei unice de plati in euro (in engleza: Single Euro Payments Area – SEPA) urmareste extinderea procesului de integrare europeana si in domeniul platilor de mica valoare in euro, prin crearea unei piete unice la nivel european pentru instrumentele de plata in euro. SEPA acopera un spatiu geografic format din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene plus Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Elvetia si Monaco, reprezentand o zona a monedei euro in care toate platile, inclusiv cele transfrontaliere, sunt tratate ca plati nationale (fara actuala diferentiere intre platile nationale si cele transfrontaliere).
In urma implementarii schemei SEPA, caracteristicile serviciului de plati in lei pe care Banca Comerciala Feroviara il presteaza clientilor sai au ramas neschimbate. Tocmai de aceea, singurul aspect de care acestia trebuie sa tina cont la efectuarea platilor interbancare in lei de mica valoare este numarul maxim de caractere impus pentru completarea detaliilor de plata, conform standardului Modificarea se aplica atat platilor efectuate la ghiseele bancii cat si celor efectuate prin Internet Banking.
BCF le ofera clientilor PRIMUS posibilitatea de a efectua plati sigure si rapide prin sistemul SEPA. PRIMUS este un pachet novator creat pentru a raspunde rapid si eficient nevoilor bancare ale oamenilor de afaceri din orice domeniu, format din cont curent in lei, cont de economii in lei si/sau euro, card de debit Mastercard si Internet Banking.
Pentru mai multe informatii despre avantajele PRIMUS, va invitam sa accesati site-ul interactiv www.primus.elara.ro