Romania Start-up Revolution, un nou concept CNIPMMR
28/03/2023Cerere de ofertă – achiziție directă de servicii realizare platformă
10/04/2023Astăzi, 30 martie a.c., la sediul CNIPMMR, a avut loc ședința boardului CNIPMMR ce i-a avut ca invitați pe ministrul finanțelor, dl. Adrian Câciu și pe președintele ANAF, dl. Lucian Heiuș. În cadrul întâlnirii au fost prezenți aproximativ 40 de antreprenori, reprezentanți ai structurilor de IMM-uri din toată țara, structuri sectoriale, tineri și femei antreprenor.
Întâlnirea a debutat cu semnarea Protocolului de colaborare dintre Ministerul Finanțelor și CNIPMMR ce va furniza date statistice privind companiile din România în vederea realizării de către CNIPMMR a unor studii și analize cu privire la evoluția mediului de afaceri din România ce vor fi utilizate în fundamentarea propunerilor de politici publice. De asemenea, întâlnirea a vizat și prezentarea politicilor fiscale ale anului în curs și previziunile fiscale pentru viitorul program de guvernare.
Printre problemele ridicate de către antreprenori s-au numărat următoarele: concurența neloială, voucherele de vacanță pentru sectorul privat, nivelul taxelor și impozitelor locale pe proprietate, compensarea concediilor medicale, exceptarea de la plata TVA a spitalelor private pentru achiziția de echipamente/ materiale medicale, aspecte fiscale privind impozitarea prosumatorilor, existența entităților nefiscalizate, modificarea cotei de impozit pe dividende, efectele impozitării contractelor part-time sau schema de compensare a arieratelor.
În cadrul deschiderii întâlnirii, Florin Jianu, președintele CNIPMMR, a menționat “Mulțumesc invitaților din cadrul ședinței de astăzi și salut colaborarea pe care o avem cu Ministerul Finanțelor încă de la preluarea mandatului, foarte multe inițiative din cadrul programelor de guvernare au fost deja implementate în zone precum construcții, agricultură sau inovare, rezultate pozitive fiind înregistrate și anul trecut. Semnăm astăzi un protocol de colaborare care va merge în 2 directii: în prelucrarea de date statistice necesare fundamentării și pregătirii diverselor propuneri de politici publice pe care le vom lansa și, a doua direcție, în colaborarea teritorială pe care antreprenorii din țară simt nevoia să o aibă prin dezvoltarea unor structuri ANAF la nivel local, pe modelul comisiilor din cadrul prefecturilor, AJOFM-urilor sau Caselor de Sănătate. Am convingerea că vom dezbate astăzi subiecte de interes pentru antreprenori și vom discuta și propuneri pentru viitorul program de guvernare, inputul colegilor din țară fiind deosebit de important.”