Alegerea lui Florin JIANU in functia de Vicepresedinte al Uniunii Europene a IMM-urilor (SMEunited)
04/12/2019Numirea domnului Liviu Rogojinaru in functia de Secretar de Stat in cadrul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri
14/01/2020Prin propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea art.291 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal- L464/2019 din 24. 06.2019, se doreşte reducerea cotei generale de TVA de la 19% la 16%, începând cu 1 ianuarie 2020 şi reducerea la 5% de la 9%, pentru “livrarea de alimente destinate consumului uman şi animal, animale şi păsări vii din specii domestice, seminţe, plante şi ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele”.
Iniţiativa a trecut de Senat şi a fost avizată favorabil de Comisia pentru buget – finanţe a Camerei Deputaţilor în data de 17.12.2019, urmând să mergă pentru votul final în plen.
SITUAŢIA ÎNCASĂRII TVA
Potrivit comunicatului de presă al Comisie Europene, din 05 septembrie 2019, România a înregistrat cel mai mare deficit din UE în privinţa încasării TVA, de 36% în 2017, fiind urmată de Grecia (34%) și Lituania (25%).
Potrivit iniţiatorilor propunerii legislative, 5 deputaţi PNL, România a avut şi în 2016 cel mai mare deficit de colectare TVA din UE de 35,88%, procent care era în creştere faţă de 2015.
CNIPMMR RESPINGE MĂSURILE POPULISTE
CU IMPACT NEGATIV ASUPRA MEDIULUI ECONOMIC
CNIPMMR a susţinut în mod constant necesitatea predictibilităţii şi stabilităţii Codului Fiscal, fără modificării care bulverseză mediul de afaceri.
Soluţia este creşterea gradului de colectare a TVA-uluimprin modernizarea şi informatizarea ANAF.
Prin păstrarea cotelor de TVA se va sigura o sursă de venituri relativ constantă la buget, fără a introduce decalaje mari în cadrul încasărilor bugetare. Proiectul de buget pe anul 2020 a fost construit pe o valoare de 19% a TVA, în condiţiile în care cheltuielile bugetare vor duce la un deficit de 3,59%, fiind necesare negocieri cu Comisia Europeană pentru acceptarea acestui prag.
Investiţiile pentru programele de susţinere a antreprenoriatului, cel mai reprezentativ fiind programul Romania Start-up Nation au alocate fonduri, prin proeictul de buget care acoperă finanţarea pentru doar 1200 de beneficiari, faţă de 10.000 care este ţinta programului.
„Respingem ferm o astfel de abordare iresponsabilă a politicienilor care afectează grav echilibrul economic şi social, care conduce la scăderea veniturilor, şi aşa precare ale bugetului de stat pe 2020, şi care afectează domenii cheie precum sănătatea, educaţia, investiţiile în infrastrucutură, dând în acelaşi timp un semnal foarte prost partenerilor investiţionali asupra unei ţării în care politicienii acţioneză impredictibil şi împotriva intereselor economice şi sociale ale propriei ţării.
Mediul de afaceri nu mai are nevoie de scădere de taxe, o țară nu va funcționa cu scăderi de taxe și cu măriri continue de cheltuieli (vezi măririle cuprinse în bugetul 2020 pentru salarii și pensii), ci are nevoie de investiții (infrastructură, educație, sănătate) și de programe adecvate de stimulare a spiritului antreprenorial (Start Up Tech Nation, fonduri de capital de risc, fonduri de microcreditare și microgarantare)! Din cercetarile CNIPMMR a reieșit faptul că singurele taxe care trebuie ajustate sunt cele pe forța de muncă, România situându-se la un nivel prea ridicat al impozitării forței de muncă.” a declarat Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR.