Cerere de ofertă – Achiziție directă de servicii catering și închiriere sala Sibiu
02/11/2023Curs proiect “Energy-efficient SMEs”, 16 noiembrie, Ploiești
16/11/2023– Editorial –
“Orchestrarea forței de muncă” reprezintă un nou concept și, concomitent, o nouă practică managerială, decelate de cercetările știițifice realizate în comun timp de trei ani, de catre cunoscuta firma de consultanta Deloitte si Universitatea MIT din Boston. Fundamentul informațional al cercetării îl reprezintă mai multe sondaje realizate la nivel internațional pe un eșantion de 13.000 de manageri si 50 de interviuri cu ”top executives”.
Cercetările au relevat apariția ecosistemului de forță de muncă care înglobează atât resurse umane din cadrul organizației, cât și din afara ei. Principalele categorii de resurse umane implicate sunt salariații entității, partenerii de afaceri cu contract pe termen lung, liberii profesioniști si muncitorii ”GIG” cu care colaborează, furnizorii de servicii pe termen lung, firmele complementare (furnizorii de accesorii, dezvoltatorii de reclame s.a.) și anumite tehnologii de top (robotics, chatbots s.a.)
Construirea unui asemenea ecosistem are la bază o abordare strategică, holistică prin orchestrare intenționată. În esență, aceasta constă în reunirea și armonizarea de resurse umane disparate, în vederea generării de sinergie și realizării de obiective strategice. Orchestrarea intenționată a forței de muncă – care include și chatbots și roboții – se operaționalizează prin opt modalități:
- alinierea necesităților forței de muncă implicate cu scopurile și obiectivele strategice ale organizației;
- alocarea proceselor de muncă de realizat, fortei de muncă interne și externe entității;
- direcționarea componenților ecostemului asupra realizării obiectivelor strategice;
- integrarea componenților externi în cultura organizațională a entității;
- managerierea încrucișată a forței de muncă din activitatile funcționale ale ecosistemului;
- măsurarea performanțelor tuturor componenților forței de muncă orchestrate;
- manageriere forței de muncă pentru a genera performanțe maxime;
- furnizarea suportului de tehnologii necesare dezvoltării și managerierii forței de muncă orchestrate.
Elementele prezentate constituie repere esențiale ale noului cadru strategic destinat orchestrării prin ecosistem a principalilor stakeholderi ai companiilor.
Fără îndoiala, noul concept și noua abordare managerială reprezintă componente majore ale trecerii de la managementul clasic axat pe proprietari, manageri si executanți, la noul tip de management focalizat pe stakeholderii relevanți interni si externi ai companiilor, apelând la tehnologiile digitalizate.
Prof.univ.dr.emerit Ovidiu Nicolescu
Președinte SAMRO