Menținerea unui număr cât mai mare de IMM-uri care să funcționeze cât mai aproape de normalitate, care să asigure locuri de muncă, produse și servicii populației și venituri la bugetele statului.
Firmele în
situația de criză profundă națională și internațională, trebuie să apeleze
la MANAGEMENTUL DE CRIZĂ
pentru a preîntâmpina și diminua efectele negative asupra afacerii.
I. ACȚIUNI IMEDIATE
Identificarea pincipalelor AMENINȚĂRI pentru afacere: stoparea sau reducerea cererii pentru produsele și serviciile sale; blocarea parțială sau totală a aprovizionării cu materii prime, semifabricate, piese de schimb, produse, servicii s.a.; insuficiența personalului; creșterea costurilor (unitare și totale) ale derulării afacerii; diminuarea veniturilor și încasărilor; neplata ratelor la credite, leasing, etc.; lipsa de lichidități pentru plata salariilor, furnizorilor etc.
Evaluarea duratei și mărimii EFECTELOR NEGATIVE ALEFIECĂREI AMENINȚĂRI asupra afacerii.
Stabilirea de MĂSURI CONCRETE pentru eliminarea/diminuarea efectelor negative ale fiecărei amenințări.
Identificarea eventualelor NOI OPORTUNITĂȚI referitoare la vânzări, aprovizionare, resurse umane, costuri, subvenții, decalări de plăți ale impozitelor și taxelor, ajutoare de stat, etc.
Evaluarea duratei și mărimii EFECTELOR POZITIVE ALE FIECĂREINOI OPORTUNITĂȚI asura afacerii.
Stabilirea de MĂSURI CONCRETE de valorificare a noilor oportunități.
Centralizarea EFECTELOR NEGATIVE ale amenințărilor care nu au fost contracarate pe domenii (costuri, prețuri, cifra de afaceri, profit).
Centralizarea efectelor positive ale valorificării NOILOR OPORTUNITĂȚI pe domenii (costuri, prețuri, cifra de afaceri, profit)
Determinarea EFECTELOR NETE TOTALE (de la amenințări și oportunități) pentru afacere.
Stabilirea și a altor MĂSURISUPLIMENTARE pentru diminuarea efectelor negative totale la nivel de afacere.
Întocmirea unui PLANSINTETIC cu toate măsurile de adoptat și implementat grupate pe 3 categorii:
Măsuri imediate, în următoarele 2 săptămâni
Măsuri pe termen mediu, în următoarele 3-12 săptămâni
Măsuri pe termen lung, de adoptat după 12 săptămâni
Măsură
Termen
Responsabil
Efecte
Observații
1
2
3
4
5
II. REPERE
ESENȚIALE
Abordare și comportament calm, realist și rațional al întreprinzătorului / managerilor.
Menținerea personalului cheie în întreprindere.
Constituirea de rezerve tampon de numerar, materii prime, semifabricate, produse,
etc.
Diminuarea costurilor în toate zonele posibile.
Menținerea clienților importanți și a vânzărilor.
III. SCENARII POSIBILE
S.1. – Mentinerea afacerii ca activități și
performanțe la parametri normali sau foarte apropiați (cel mai puțin probabil).
S.2. – Diminuarea
și/sau restructurarea semnificativă a afacerii, ca activități și performanțe.
S.3. – Închiderea temporară sau definitivă a afacerii.
PENTRU CEL PUȚIN JUMĂTATE DIN IMM-URILE DIN ROMÂNIA
VOR FI VALABILE SCENARIILE 2 ȘI 3
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.