După 20 de activitate și investiții susținute în piața locală de curierat, FAN Courier continuă să fie cea mai cunoscută și utilizată companie de curierat din România pe segmentul business, cu un grad ridicat de preferință și recomandare. Compania beneficiază de al doilea cel mai mare număr de promotori (persoane care recomandă serviciile în urma interacțiunilor proprii) din piața locală de curierat. Acestea sunt două dintre principalele concluzii ale celui mai recent studiu ”Performanța companiilor de curierat”, realizat de compania specializată în cercetări de piață GfK.
În prima parte a lunii octombrie, GfK a realizat un sondaj privind performanța mai multor companii de curierat din România, pe un eșantion format din 404 respondenți, companii din România care au utilizat serviciile de curierat cel puțin odată în ultimele 3 luni. Cercetarea efectuată a evidențiat faptul că FAN Courier își menține poziția de lider și în ceea ce privește notorietatea publică, gradul de recunoaștere și recomandare. Astfel, 56% dintre cei chestionați au indicat, fără nici un dubiu, FAN Courier ca fiind furnizorul de curierat preferat în timp ce 62% au menționat FAN drept primul brand la care se gândesc când vorbesc de curierat, în creștere cu 3 procente față de anul trecut.
82% dintre respondenți au inclus FAN Courier în topul furnizorilor utilizați în prezent, acesta fiind unul dintre indicatorii care au înregistrat creștere de 7% de la ultima analiză specifică. Conform rezultatelor cercetării, compania este tot mai mult percepută ca ”partener de nădejde”, un obiectiv asumat, de altfel, de mai mulți ani de liderul pieței de curierat în relația cu clientul final.
Raportul calitate-preț și respectarea standardelor promise devin de la un an la altul indicatori din ce în ce mai importanți pentru clienți în alegerea furnizorului pentru serviciile de curierat. Clienții își construiesc relația cu furnizorul de servicii de curierat nu numai pe baza prețului ci mai ales a încrederii pe care acesta reușește să o imprime relației tranzacționale dintre părți. Utilizatorul cere curierului să respecte timpii de livrare promiși și livrarea să se facă rapid. Găsirea soluțiilor rapide de rezolvare a situațiilor de criză constituie de asemenea un punct important în alegerea furnizorului de curierat.
Cercetarea GfK a analizat și motivele pentru care un utilizator final inclusiv companie decide să renunțe la furnizorul de servicii de curierat. Astfel, în 2018, 4 din 10 clienți au decis să schimbe furnizorul de servicii de curierat din cauza nerespectării timpilor de livrare a coletelor sau plicurilor, în timp ce un sfert au hotărât același lucru în urma interacțiunii cu personal neprofesionist sau lipsit de politețe. Tariful perceput de firmele de curierat din România se situează abia pe poziția a patra în topul nemulțumirilor clienților. Sediul firmei de curierat sau distanța până la aceasta este ultima cauză pentru care românii și-ar schimba curierul.