FAN COURIER a investit pana acum 135 de milioane de euro pentru dezvoltarea businessului
20/12/2018Fundatia FAN COURIER pregateste un nou proiect educational pentru 2019
20/12/2018FAN Courier, afacere românească, integral privată, își consolidează poziția de lider pe piața locală de curierat pentru al 12-lea an consecutiv, pe fondul dublării investițiilor și al dezvoltării continue a echipei proprii. Numai în ultimii 17 ani, compania a plătit către bugetul statului peste 164 de milioane de euro, taxe cumulate începând din 2001* (nivelul taxelor a fost calculat pe baza cursului mediu anual de schimb leu/euro anunțat de BNR).
FAN Courier a intrat de câțiva ani în liga marilor angajatori din economia românească iar procesul de consolidare și extindere a echipei va continua și în anul următor. În noiembrie anul acesta compania numărând 6.150 de angajați în întreaga rețea FAN, o creștere medie de 7.33% la nivel național. Numărul angajaților din București reprezintă 46% din totalul echipei iar numărul lor va mai crește cu încă 100 de persoane până la finalul acestui an. Cei trei fondatori spun că rezultatele financiare ale companiei sunt date de performanța echipei construite.
În 2019, pentru că planurile companiei includ continuarea dezvoltării HUB-urilor din țară, echipa va crește cu încă 10%, posturile vizate fiind din zona ”blue collars” – manipulanți mărfuri, curieri, șoferi profesioniști dar și personal pentru departamentul de call-center sau IT.). 10% este un ritm mediu de creștere anual de creștere a numărului angajaților iar creșterea este determinată de direcțiile principale ale investițiilor efecutate. Mai mult de jumătate dintre angajați sunt curieri, care operează cele 3.900 de vehicule din flota FAN Courier și parcurg sute de mii de kilometri anual.
De altfel, un calcul simplu arată că numai în ultimii opt ani, curierii FAN au parcurs o distanță aproape egală cu drumul Pământ – Marte, cu peste 232 de milioane de km de drum efectuați.
Poziția de lider al unei piețe dinamice aflată în continuă creștere nu protejează însă compania de deficitul forței de muncă cu care se confruntă de mai mulți ani economia românească. Deși a majorat salariile, a introdus un sistem de beneficii bazate pe performanță, a introdus facilități de transport pentru angajați, a recrutat de la aproape 100 de km distanță de sediu compania a decis să deschidă propria școală de curierat unde să ofere tinerilor care doresc să învețe o meserie o șansă de profesionalizare. Școala FAN Courier și-a deschis porțile anul acesta și se pregătește de un nou ciclu de formare.
”Școala FAN este un proiect care funcționează, am terminat construcția și implementarea mecanismelor în cadrul organizației. Am încheiat și primul proiect pilot, în care s-au înscris peste 200 de doritori, iar primul cursant care a absolvit cursul și a obținut și permisul de conducere a intrat recent în echipa noastră de curieri”, a explicat Felix Pătrășcanu.