2222
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
✕
3 cuvinte-cheie ce ar descrie anul 2016, din perspectiva IMM-urilor
14/01/2016
Cea de-a treia editie a Forumului de Antreprenoriat in Dezvoltare Economica de la Doha, Qatar
18/01/2016

Cunoasterea notiunilor de economie si organizatie bazate pe cunostinte in cadrul IMM-urilor

Published by Administrator CNIPMMR on 15/01/2016
Categories
  • Cercetare și dezvoltare
  • Uncategorized
Tags
  • bazata
  • cercetare
  • economia
  • IMM
  • organizatia
  • pe cunostinte

Elementele prezentate mai jos, referitoare la cunoaşterea noţiunilor de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în cadrul IMM-urilor, au fost fundamentate prin prelucrarea a 1375 interviuri cu întreprinzători şi manageri de firme, realizată în primăvara anului 2015, în cadrul unei cercetări coordonate de CNIPMMR.

Având în vedere faptul că economia este supusă unor transformări de natură sistemică, ce marchează tranziţia către economia bazată pe cunoştinţe, capacitatea întreprinzătorilor români de a se adapta noului context devine un element critic al supravieţuirii şi dezvoltării pe termen mediu şi lung. Rezultatele cercetării noastre evidenţiază faptul că doar 22,29% din întreprinzători cunosc noţiunile de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe.

figura 1

figura 2

Frecvenţa cunoaşterii noţiunilor de
economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în IMM-uri în 2014 şi 2013

 

Frecvenţa cunoaşterii noţiunilor de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în funcţie de apartenenţa regională a IMM-urilor

tabel 1

Abordând IMM-urile pe regiuni de dezvoltare, se observă că firmele în care întreprinzătorii sunt familiarizaţi cu aceste concepte înregistrează o pondere mai mare în regiunea de Sud Vest (34,69%) şi un procentaj mai redus în Nord Vest (12,82%). După cum se observă, diferenţele dintre regiuni sunt semnificative, valoarea maximă fiind de 2,70 ori mai mare decât nivelul minim (21,87 p.p.).

 

Sursa: Carta Albă a IMM-urilor din România, Ediţia 2015

Share
0
© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Întotdeauna activate
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ