2222
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
✕
Topul National al Firmelor Private din Romania ~XXIII~
28/10/2015
Grupul roman pentru investitii si consultanta (RGIC)
30/10/2015

AVANTAJELE COMPETITIVE ALE IMM-URILOR

Published by Administrator CNIPMMR on 30/10/2015
Categories
  • Cercetare și dezvoltare
Tags
  • avantaje
  • calitate
  • Carta Alba
  • IMM
  • intreprindere
  • produse
  • raport
  • studiu

Principalele avantaje competitive ale IMM-urilor sunt: raportul preţ – calitate (65,24%), calitatea produselor/serviciilor oferite (42,25%), preţul scăzut al produselor/serviciilor oferite (41,45%), calitatea angajaţilor (20,07%), reputaţia firmei (16,44%), calitatea managementului practicat (7,05%), canalele de distribuţie utilizate (5,67%), capacitatea de inovare (4,22%), relaţiile post-vânzare oferite clienţilor (3,93%) şi relaţiile cu mediul economic şi politic (1,82%).

Figura 1

Figura 1 Principalele avantaje competitive ale IMM-urilor

Gruparea firmelor în funcţie de apartenenţa regională (tabelul 1) reliefează următoarele aspecte:

  • regiunea Nord Est presupune o pondere mai mare a IMM-urilor care indică serviciile post-vânzare oferite clienţilor (7,41%);
  • companiile din Sud Est se evidenţiază prin frecvenţe crescute în rândul întreprinderilor care vizează raportul preţ calitate (74,77%), relaţiile cu mediul politic şi economic (5,41%) şi mai mici în cazul entităţilor care au menţionat calitatea produselor/serviciilor oferite (27,90%), preţul scăzut al produselor/serviciilor oferite (31,5%), în timp ce nici un întreprinzător nu a optat pentru capacitatea de inovare;
  • întreprinderile din Sud consemnează procente mai scăzute ale entităţilor care menţionează canalele de distribuţie utilizate (4,75%);
  • agenţii economici din Sud Vest înregistrează ponderi mai înalte ale organizaţiilor care au punctat calitatea angajaţilor (46,00%) precum şi frecvenţe mai reduse ale firmelor care au indicat raportul preţ – calitate (54,00%), în timp ce nici un întreprinzător nu a optat pentru capacitatea de inovare, serviciile post-vânzare oferite clienţilor şi relaţiie cu mediul economic şi politic;
  • întreprinderile din regiunea Vest se evidenţiază prin frecvenţe ridicate în rândul organizaţiilor care vizează canalele de distribuţie utilizate (11,11%), precum şi prin frecvenţe reduse în ceea ce priveşte reputaţia firmei (5,56%), în timp ce nici un întreprinzător nu a optat pentru calitatea managementului practicat, capacitatea de inovare, serviciile post-vânzare oferite clienţilor şi relaţiie cu mediul economic şi politic;
  • întreprinderile din regiunea de Nord Vest se caracterizează prin ponderi ridicate ale entităţilor care menţionează calitatea produselor/serviciilor oferite (58,47%), reputaţia firmei (37,29%), calitatea managementului practicat (25,42%) şi capacitatea de inovare (12,25%);
  • companiile din Bucureşti-Ilfov se caracterizează prin ponderi crescute ale entităţilor care menţionează preţul scăzut al produselor/serviciilor oferite (47,84%), precum şi prin ponderi scăzute ale entităţilor ce menţionează calitatea angajaţilor (14,12%).
Tabel bun bun 1

Tabelul 7.15 Diferenţierea avantajului competitiv al IMM-urilor în funcţie de regiunile de dezvoltare din care fac parte

Sursa: Carta Albă a IMM-urilor din România, Ediţia 2015

Articol prelucrat de  Alina Truică, analist economico –financiar CNIPMMR

Share
0
© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Întotdeauna activate
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ