2222
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
✕
Marea Finala The Big Pitch Romania
03/09/2013
EXTINDEREA PENTRU BENEFICIARII PRIVAŢI A MĂSURILOR FISCAL-BUGETARE ADOPTATE PRIN O.G. NR. 14/2013 VIZÂND CORECŢIILE FINANCIARE
24/09/2013

PROPUNERI PRIVIND ÎMBUNĂTĂŢIREA GESTIONĂRII FINANCIARE A INSTRUMENTELOR STRUCTURALE ŞI UTILIZAREA ACESTORA PENTRU OBIECTIVUL DE CONVERGENŢĂ

Published by cnipmmr on 24/09/2013
Categories
  • Conferințe CNIPMMR
Tags
  1. Cadrul legal aplicabil: 
  • OUG nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă

2.   Obiectivul OUG nr. 64/2009 şi al OUG 76/2013

OUG nr. 64/2009 reglementează cadrul financiar general pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile alocate României pentru obiectivul convergenţă al politicii de coeziune a Uniunii Europene, precum şi a prefinanţării şi cofinanţării aferente acestei asistenţe, în vederea asigurării unui management financiar eficient al fondurilor provenite din instrumente structurale, aplicându-se atât beneficiarilor de fonduri europene autorităţi publice cât şi beneficiarilor de fonduri europene entităţi private.

OUG nr. 76/2013 prevede măsuri pentru optimizarea fluxurilor financiare din cadrul tuturor programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale şi asigurarea capacităţii de absorbţie a acestor fonduri şi se solică atât beneficiarilor de fonduri europene autorităţi publice cât şi beneficiarilor de fonduri europene entităţi private.

3.Descrierea situaţiei

Conform art. 5 al OUG 76/2013 beneficiarii de fonduri europene autorităţi publice şi entităţi private au posibilitatea ca:  ,,În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea facturilor pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor/execuţia lucrărilor recepţionate, acceptate la plată, precum şi a facturilor de avans în conformitate cu clauzele prevăzute în contractele de achiziţii publice aferente proiectelor implementate, acceptate la plată, beneficiarul depune la organismul intermediar/autoritatea de management cererea de plată şi documentele justificative aferente acesteia’’.

În prezent în România beneficiarii entităţi private ai proiectelor finanţate din instrumente structurale din programe operaţionale, nu pot beneficia concret de mecanismul decontării cererilor de plată conform prevederilor legale, deoarece acestea nu au fost transpuse de către Autorităţile de Management ale Programelor Operaţionale în Instrucţiuni de implementare a acestora sau au fost transpuse trunchiat, în defavoarea acestora.

Un exemplu concludent al celor menţionate mai sus îl reprezintă INSTRUCŢIUNEA Nr. 25 / 21.06.2013 privind implementarea mecanismului decontării cererilor de plată, instrucţiune emisă de către Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice care stipulează la art.1 următoarele: ,, Art. 1 Mecanismul decontării cererilor de plată se aplică beneficiarilor instituţii publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2, pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi beneficiarilor asociaţii de dezvoltare intercomunitară’’, Instrucţiunea nu este aplicabilă beneficiarilor entităţi private.

4.Punctul de vedere şi propunerea CNIPMMR privind  aplicarea unitară a mecanismului decontării cererilor de plată

  • CNIPMMR subliniază obligativitatea Autorităţilor de Management ale tuturor Programelor Operaţionale de a transpune literalmente prevederile OUG 76/2013 în vederea respectării principiilor egalităţii de şanse şi a tratamentului egal tuturor actorilor economici din România, în scopul creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene în România şi a utilizării eficiente a acestora.
  • În vederea respectării cadrului legal naţional, a principiilor Constituţiei precum şi ale Uniunii Europene CNIPMMR propune:

–  transpunerea prevederilor OUG 76/2013 cu privire la  măsurile pentru optimizarea fluxurilor financiare din cadrul tuturor programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale în instrucţiuni cu aplicare unitară la nivel naţional şi pentru beneficiarii de fonduri europene entităţi private;

– un model de Instrucţiune de implementare a prevederilor OUG 76/2013, aplicabilă beneficiarilor de fonduri europene entităţi private.

Share
0
© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Întotdeauna activate
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ