Arhivă articole

Consiliul IMM-urilor din Romania contribuie la intoarcerea acasa a romanilor cu spirit antreprenorial din Diaspora

Consiliul IMM-urilor din România contribuie la întoarcerea acasă a românilor cu spirit antreprenorial din Diaspora. 

Românii din Diaspora sunt din ce în ce mai interesați să
deruleze o activitate antreprenorială în țară, căutând activ noi modalități de
a-și pune ideile de business în practică. Astfel, în cursa pentru obținerea
finanțării din cadrul proiectului “Diaspora
ReSTART
” au intrat 149 de persoane care, după efectuarea unor
cursuri de formare antreprenorială, au întocmit și depus planurile de afaceri, 60 dintre ele beneficiind de acces la o
finanțare nerambursabilă de maximum 40.000 Euro
.

Astfel,
analiza celor 60 de planuri de afaceri câștigătoare
relevă următoarele:

1.         Cei mai mulți aplicanți sunt din Marea
Britanie (33.3%) și Spania (28.3%), urmați de Italia (11.67%), Franța (6.67%),
Olanda (5%), Germania dar și Australia sau SUA (1.67%).

2.         Cele mai multe afaceri vor fi
înființate în următoarele domenii:

  • 6312 – Activități ale
    portalurilor web (10%)
  • 4520 – Întreținerea și
    repararea autovehiculelor (8.33%)
  • 5610 – Restaurante (8.33%)
  • 7112 – Activități de
    inginerie și consultanță tehnică legate de acestea (8.33%)
  • 6201 – Activități de realizare
    a software-ului la comandă (5%)

3.         În ceea ce privește repartiția pe gen, 68.33% din firme vor
fi conduse de bărbați și 31.67% de femei.

4.         Segmentarea
pe regiuni
relevă faptul că, din cele 60 de noi firme, 26.67%, se vor înființa în Regiunea Nord-Est
și Regiunea Centru (21.67%) și alte 15% în Regiunea Nord-Vest.

Diaspora ReSTART este cel mai greu și cel mai frumos
proiect implementat de mine până în prezent. Am avut privilegiul de a
interacționa direct cu peste 400 de români plecați în afara țării, de a le
cunoaște poveștile de viață și de a le oferi oportunitatea de a se întoarce și
a crea valoare adaugata pe meleagurile natale. Pentru că vorbim despre un
concurs, din pacate doar 60  dintre
aceștia vor primi finanțarea nerambursabilă de 40.000 de euro, însă vreau să
reiterez angajamentul ferm al CNIPMMR de a oferi sprijin tuturor persoanelor
care vor să porneasă pe drumul plin de provocări dar și de satisfacții al
antreprenoriatului. Nu în ultimul rând, vreau să mulțumesc tuturor persoanelor
implicate direct în implementarea proiectului pentru efortul lor susținut
orientat exclusiv către atingerea obiectivului global al acestui proiect și
anume facilitarea întoarcerii acasă a 
românilor.
”, Oana Bâra,
Manager de proiect CNIPMMR.

În
continuare, cele 60 de noi firme vor participa la o sesiune de 3 luni de mentorat unde își vor consolida afacerea
prin furnizarea de informații cu privire la realizarea unei strategii de marketing,
identificarea unei rețele de clienți, stabilizarea relaței cu furnizorii și cu
clienții, menținerea relațiilor cu instituțiile statului în vederea raportării
activității conform legislației, sau stabilirea și urmarea unei strategii de
dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung.

Testimonialele
benficiarilor:

O
experiență neașteptată! Un program de formare solid, flexibil și pe înțelesul
tuturor, construit pentru cei ce doresc sa își pună ideile în aplicare dar nu
dețin aptitudinile antreprenoriale de a o face! Am șansa de a transforma
pasiunea în afacere iar acest program este piesa din puzzle care lipsea.
Mulțumesc coordonatorilor pentru suport!
, Adina P., viitor antreprenor în domeniul fabricării prajiturilor, Sibiu.

Programul
DiasporaRestart a însemnat tot ce poate să-și dorească o persoană aflată în
afara granițelor, o foarte bună oportunitate de a se reconecta cu România. M-am
bucurat că am găsit acest program nerambursabil – foarte rar întâlnit în țările
EU, oferind oportunitatea tuturor de a contribui la economia românească.
Sprijinul oferit de coordonatorii programului a fost remarcabil, răspunzând
practic la toate întrebările adresate, menţinând etica profesională pentru
toate răspunsurile oferite în funcţie de situaţia solicitată. Vă mulţumesc
foarte mult pentru tot sprijinul, felicitări tuturor participantilor si aştept
cu nerăbdare începerea afacerii pentru a contribui la mediul de afaceri din
România.”,
Raul
J., viitor antreprenor în domeniul prestării de servicii în activități de
inginerie și consultanță tehnică, Arad.

Echipa Diaspora ReStart a
dat dovadă de răbdare și profesionalism pe tot parcursul concursului și știu că
a fost o muncă titanică și pentru voi, nu doar pentru noi. Vă mulțumesc pentru
o vară ca pe vremea studenției și pentru rolul instrumental pe care l-ați avut
în elaborarea planului de afaceri. Tutorele meu a fost săritor chiar și la
miezul nopții, adaptându-se la diferențele de fus orar și la numeroasele
întrebări încărcate de panica livrării unui plan coerent în timpul alocat.
Rezultatul concursului pentru mine a fost cireașa de pe tort, dar cursul și
sprijinul primite în ultimele luni m-au învățat niște lecții esențiale de
antreprenoriat și mi-au dat încrederea necesară să deschid afacerea din Marea
Britanie și în România.
”, Alice V., viitor antreprenor în domeniul
publicității, Brașov.

Informații
de background

Diaspora
ReSTART
” este un proiect implementat de către Consiliul IMM-urilor din
România, în calitate de beneficiar, în perioada septembrie 2017 – septembrie
2020 și are ca obiectiv principal încurajarea antreprenoriatului și a ocupării
pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil
nonagricol în zona urbana din regiunile mai puțin dezvoltate ale României de
către românii din Diaspora prin oferirea unei finanțări de până la 40.000 Euro
pentru start-up-uri înființate prin proiect.

CEC Bank a lansat Facilitatea Multicredit destinata persoanelor juridice

CEC Bank a lansat Facilitatea Multicredit, modalitate de finantare ce ofera clientilor persoane juridice  posibilitatea ca in limita unui plafon (revolving) aprobat, sa realizeze utilizari si rambursari multiple, cu destinatii si/sau valute multiple.

Astfel, suma acordata in
cadrul plafonului poate fi utilizata pe o perioada de pana la trei ani, sub
forma mai multor produse din oferta Bancii care, insumate, nu
pot depasi valoarea plafonului:

  • Credit de investitii;
  • Linia de credit;
  • Credit pentru finantarea
    stocurilor (non-revolving si revolving);
  • Credite pentru achitarea
    datoriilor la bugetul de stat;
  • Credit special pentru finantarea
    activitatii curente;
  • Emitere Acreditive (import);
  • Scrisori de garantie si
    contragarantie bancara (SGB).

Clientii CEC Bank beneficiaza de
consultanta gratuita in ceea ce priveste pregatirea documentatiei de accesare a
creditelor. Mai multe detalii despre produsele si serviciile din
oferta CEC Bank pot fi obtinute in orice unitate teritoriala, apeland gratuit
numarul de telefon 0.800.800.848 sau accesand site-ul www.cec.ro.

Cea de a XIV-a ediție a Expoziției Internaționale de Echipamente Electrice și Automatizări, International Electric&Automation Show – IEAS

Noutăți fără precedent la IEAS 2018!

Cea de a XIV-a ediție
a Expoziției Internaționale de Echipamente
Electrice și Automatizări
, International Electric&Automation Show
– IEAS, se va desfășura în perioada 18 –
20 septembrie, la Palatul Parlamentului
din București și va reuni peste 80
de companii din România și din străinătate, într-un concept integrat de
business.

Pe o suprafață de
peste 3.600 mp, în 3 săli de
expoziție, vor fi prezentate cele mai noi produse și tehnologii din domeniul
echipamentelor electrice, automatizărilor, aplicații pentru SMART CITY, roboți industriali
și soluții software.

Ediția din 2018 a
IEAS aduce o multitudine de noutăți, atât în rândul companiilor participante
cât și în ceea ce privește conceptul de “Platforma
de business integrată
”. Anul acesta există o creștere semnificativă în rândul
companiilor aflate la prima participare, semn că industria înregistrează o
creștere, iar piața din România se dezvoltă. Peste 33 % dintre expozanți sunt
companii noi.

Pe lângă expoziție,
vizitatorii vor putea să participe la o serie de conferințe și workshop-uri susținute de companii sau diferite
asociații. Companiile din industrie vor întâlni autoritățile care reglementează
piața și prețurile la energie și vor discuta cadrul și normele impuse de
Uniunea Europeană și nu numai. O temă de interes prezentată în cadrul
conferințelor – eficiența energetică,
economisirea de energie și reducerea costurilor – va fi dezbătută în cadrul
evenimentului.

IEAS  continuă și anul acesta parteneriatul cu Asociația
Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER) și va găzdui cea de a
doua ediție a Târgului Național de
Energie
organizat de AFEER, sub deviza “Un
consumator informat este un consumator protejat!”.

2018 – este anul liberalizării totale
a pieței de energie electrică. Ce înseamnă asta pentru consumator?

Cine are de câștigat? AFEER promovează oportunitatea pieței libere. Deja peste
1,25 milioane de consumatori casnici au trecut pe piața concurențială (ANRE–aprilie
2018). Câteva zeci de mii de consumatori trec în fiecare lună către prețuri mai
bune, servicii cu valoare adăugată, o mai mare apropiere între client și
furnizor.

Concursul “Premiile Studențești pentru Inovare Tehnică”,
aflat la cea de-a doua ediție, își va desemna câștigătorii în prima zi a
expoziției. DK Expo, în calitate de organizator al IEAS, continuă să susțină
mediul universitar și să premieze excelența și inovația, iar proiectele
selecționate de anul acesta reflectă interesul tot mai mare al studenților și
ideile inovatoare pentru a dezvolta și schimba lumea.

Intrarea la
expoziție este liberă, cei interesați pot vizita IEAS în perioada 18 – 20 septembrie, între orele 10:00-18:00. Accesul în Palatul
Parlamentului se face prin poarta B3 din
Calea 13 Septembrie
. Pentru acces rapid în expoziție, participanții pot să
se înregistreze online pe www.ieas.ro.

Intreprinzatorii solicita status-quo pe legea dialogului social

Alianţa Confederaţiilor Patronale din România (ACPR), prin Preşedinţii Confederaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional, întruniţi în data de 29.08.2019, solicită tuturor factorilor responsabili şi partidelor politice să menţină neschimbată Legea nr. 62/2011 a dialogului social. Demersul este fundamentat de inoportunitatea acestei modificări, ce ar induce tensiuni şi/sau reconfigurări structurale inutile şi ar devia atenţia şi energiile parlamentarilor de la subiecte cu adevărat importante şi necesare în perioada următoare. Read More

Prioritatile mediului de afaceri si actiuni de simplificare in domeniul fondurilor europene in perioada 2021-2027

Alocarea fondurilor nerambursabile în următoarea perioadă de programare trebuie să fie orientată în special spre stimularea creșterii economice și spre crearea de valoare adăugată în economie. Acest deziderat poate fi îndeplinit prin realizarea unor documente programatice care să țină cont de nevoile reale ale mediului de afaceri și prin evitarea repetării problemelor survenite în implementarea fondurilor europene în perioada curentă de programare. Read More

Propunerile mediului de afaceri pentru o guvernare eficienta

O STRUCTURĂ MODERNĂ ŞI FUNCŢIONALĂ A GUVERNULUI ROMÂNIEI

CNIPMMR consideră necesară o regândire a structurii guvernamentale şi o adaptare a programului de guvernare la noile realităţi economice şi sociale. Faţă de structura actuală cu 24 de ministri, plus prim-ministrul, CNIPMMR propune o structură mai suplă şi adaptată nevoilor României pentru o guvernare modernă. Propunem ca guvernul să fie format din 15 ministere, similar cu cele din Germania şi Olanda, dar adaptat realităţilor româneşti, astfel: Read More

Compania Hola, firma infiintata prin proiectul Diaspora ReSTART, cauta asistent manager

Firma Hola, înfiintata prin proiectul Diaspora ReSTART, implementat de CNIPMMR, caută o persoană dinamică pentru funcția de asistent manager. Această firmă a luat naştere din dorinţa de a înţelege lumina, în toate formele, dimensiunile şi culorile ei. A ajuns să fie mai mult decât un producător de obiecte de iluminat, ci o companie care cercetează lumina din toate punctele de vedere. Read More

Finalizare proiect POCA

Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a implementat în perioada martie 2018 – iulie 2019, proiectul “Creșterea capacității CNIPMMR de a formula și susține politici publice alternative cu privire la activitatea sectorului IMM”, Cod My SMIS – 109937, proiect finanțat în cadrul Programului Operational Capacitate Administrativa, cu o valoare totală de 926.630,72 lei, valoarea cofinanțării UE 762.655,86 lei. Read More