Finanțarea este un obstacol des întâlnit la început în business, iar acest lucru se reflectă și în cazul afacerilor dezvoltate local de femeile antreprenor. În România, 1 din 2 femei se confruntă cu problema banilor atunci când pornește un business, însă finanțele nu sunt singurul impediment în lansarea unei afaceri: aproape o treime dintre antreprenoare nu au competențele și informațiile necesare la început, iar mai târziu lipsa resurselor non-financiare, precum cele materiale, umane sau idei, le împiedică pe mai mult de jumătate dintre acestea să își dezvolte afacerea1.
Un studiu recent, realizat de Visa, în colaborare cu ING Bank România și derulat de Ipsos2 , arată că independența profesională și dorința de a fi propriul șef sunt factori importanți ce determină începerea unei afaceri pentru mai mult de o treime dintre femeile antreprenor din România. Deși pe plan local, antreprenoarele simt că nu se confruntă neapărat cu prejudecăți sau dezavantaje atunci când fac business, spre deosebire de alte piețe din regiune, acestea s-au lovit de obstacole precum birocrația (proceduri administrative complicate) atunci când au ales calea antreprenoriatului [1].
Afacerile la început de drum
Provocări pentru femeile antreprenor
Cheia drumului către succes
Deblocarea potențialului digital pentru femeile antreprenor
Studiul Visa arată nevoia evidentă a micilor afaceri pentru creșterea nivelului de servicii digitalizate. Doar 16% dintre femeile antreprenor din România își vând serviciile sau produsele prin intermediul unei platforme de e-commerce, iar un procent asemănător prin intermediul rețelelor sociale3. Mai mult, atunci când vine vorba de plățile electronice, peste jumătate dintre respondente declară că volumul încasărilor prin card reprezintă mai puțin de un sfert din totalul businessului4. Digitalizarea vine cu avantaje multiple pentru micile afaceri, precum confort, siguranță și rapiditate, ajutându-le să se adapteze așteptărilor consumatorilor și unei economii aflate în continuă schimbare.
Programul She’s Next, lansat în Romania de Visa împreună cu ING Bank și Impact Hub Bucharest, își propune să ajute femeile antreprenor să depășească toate aceste provocări și să obțină resursele financiare necesare, dar și informațiile și know-how-ul de care au nevoie pentru a-și atinge adevăratul potențial în business. Soluțiile menite să acopere aceste nevoi vizează atât finanțarea afacerilor, prin cele 3 granturi în valoare de 10.000 euro fiecare, precum și compensarea cunoștințelor de business prin sesiunile de coaching și mentorat oferite pe parcursul unei perioade de 6 luni.
Femeile antreprenor eligibile în programul Visa She’s Next își pot înscrie afacerea aici până pe 25 mai.
1, 2, 3 – Studiul comandat de Visa Consulting & Analytics a fost realizat de IPSOS în noiembrie 2023 pe un eșantion de 155 de antreprenori din România, cu vârste cuprinse între 25 și 70 de ani, care acceptă plata cu cardul sau au încetat să accepte plata cu cardul în ultimii doi ani. Datele au fost colectate prin intermediul unui chestionar online în România.