2222
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoricul organizației
    • Membri
    • Structura de conducere
    • Echipa
  • Evenimente
  • Proiecte
    • Proiecte în implementare
    • Proiecte finalizate
  • Comunicate
  • Publicații
  • Aderare
  • Newsletter
  • One stop shop for Ukraine
✕
Forumul Energiei, ediția a-3-a, eveniment organizat de Financial Intelligence
06/04/2021
VorbIMM despre: IMM INVEST 2021
22/04/2021

Evaluarea stadiului de implementare a măsurilor pentru mediul de afaceri din Programul de Guvernare 2020-2024 – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului –

Published by Administrator CNIPMMR on 19/04/2021
Categories
  • Comunicate
Tags
  • evaluare
  • guvern
  • stadiu

Având în vedere starea actuală a antreprenorilor, grav afectați de criza economico-sanitară provocată de virusul Covid 19 și nemulțumirile acestora față de pasivitatea/inactivitatea ministerului de resort, Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România a analizat Programul de Guvernare 2020-2024, asumat de alianţa de guvernare, din punct de vedere al măsurilor propuse de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru susținerea și dezvoltarea mediului de afaceri.

Concluziile la care s-a ajuns în urma analizării celor 57 de măsuri propuse de Ministerul Economiei, antreprenoriatului şi Turismului pentru mediul economic sunt următoarele:

I. 55 dintre măsurile analizate au stadiu de implementare 0%, ministerul neinițiind niciun demers pentru punerea lor în aplicare, cum ar fi:

  • granturi pentru investiții pentru microîntreprinderi;
  • granturi pentru sporirea competitivității IMM-urilor;
  • acordarea de ajutoare de minimis în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
  • realizarea de programe de sprijinire a Start-Up-urilor;
  • definitivarea legislației pentru sprijinirea activităților închise din centrele comerciale;
  • crearea unei interfețe unice („one-stop-shop”) pentru antreprenori în care să prezentăm toate oportunitățile de finanțare existente;
  • diversificarea instrumentelor financiare prin folosirea fondurilor europene pentru garanții sau co-investiții (matching funds) pentru sprijinirea creării/ dezvoltării inițiativelor/ fondurilor private care să dezvolte ecosistemul de finanțare, incluzând fonduri de equity / capital de risc, crowdfunding, business angels, sprijin pentru listarea inițială pe bursă a IMM etc;
  • elaborarea unei strategii de comerţ exterior;
  • dezvoltarea Organizațiilor de Management ale Destinațiilor (OMD) și asigurarea cadrului legal prin care acestea pot să constituie bugete proprii din taxe specifice destinațiilor și din programe naționale de finanțare;
  • prelungirea programului de acordare a tichetelor de vacanță pentru angajații din sectorul public și cel privat;
  • o noua lege a Turismului.

II. 2 dintre măsurile analizate au fost realizate parțial, procentul de implementare fiind de 15%, respectiv:

a) Măsura acordării de sprijin financiar în contextul crizei provocate de Covid-19, cunoscută sub denumirea de măsura 1, 2 și 3 adresată IMM-urilor, este realizată în proporție de 25%, astfel:

Măsura 1: 59%

  • 29.250 solicitări procesate, 19.600 solicitări admise, 17.271 solicitări plătite.

Măsura 2: 17%

  • 19.527 solicitări procesate din total 22.226, 16.749 solicitări admise, 3.764 solicitări plătite.

Măsura 3: 0%

  • 27.736 de solicitări, niciuna procesată. Program blocat.

b) Măsura acordării unui ajutor de stat operatorilor din turism și Horeca în 2021 pentru compensarea pierderilor înregistrate în 2020 a fost realizată în proporție de 5%, până la această dată având doar actul normativ care o reglementeazâ (OUG nr. 10/2021) și o primă rundă de consultări cu privire la Ghidul de Implementare a Schemei de Ajutor pentru Horeca.

III. Măsura care viza acordarea de vouchere de vacanță pentru personalul din sectorul public și care urma să susțină turismul intern a fost eliminată de către Guvern prin OUG nr.8/2021.

Prin urmare, această lipsă de inițiativă din partea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului afectează grav mediul de afaceri și nu ajută la relansarea economiei, din analiza făcută rezultând un grad de îndeplinire a obiectivelor propuse de doar 3,5%.

Share
0
© 2023 Betheme by Muffin group | All Rights Reserved | Powered by WordPress
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Întotdeauna activate
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ