#stopsplitTVA

Slide1Consiliul Național al IMM-urilor a inițiat o petiție prin care solicită autorităților competente să ia măsuri pentru eliminarea OBLIGATIVITĂȚII plății defalcate a TVA prin aplicarea măsurii exclusiv în regim VOLUNTAR, de contribuabilii care optează pentru această procedură și cu acordarea de facilități fiscale care să compenseze eforturile lor birocratice.

Petiția poate fi semnată aici.

De asemenea, aveți posibilitatea de a spirjini acest demers prin downloadarea imaginii oficiale a petiției (download aici) și afișarea acesteia la sediul firmei dvs., pe rețelele de socializare și/sau în alte locații.

Informații de background

Plata defalcată a TVA va avea efecte negative semnificative asupra întreprinderilor:

o   costuri suplimentare generate de modificarea sistemelor informatice contabile

o   costuri bancare suplimentare cu noul cont, comisioane bancare suplimentare

o   afectarea cash flow-ul si blocarea banilor, deoarece pentru procedurile ANAF nu sunt prevazute termene de aprobare şi sancţiuni

o   cresterea birocratiei

o   efort semnificativ de implementare tehnica, avand in vedere termenul foarte scurt: instituirea platii defalcate a TVA în mod voluntar imediat și în mod obligatoriu începând cu 01.01.2018.

Prin Ordonanța nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA sunt obligate de la 1 ianuarie 2018 să dețină și să gestioneze un cont de TVA pentru încasarea și plata TVA aferente operațiunilor taxabile.

In perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2017, agenții economici pot opta pentru aplicarea facultativa a plății defalcate a TVA, aceștia beneficiind de unele facilități.

De asemenea se instituie obligația persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA de a vira în contul de TVA în maximum 7 zile lucrătoare de la încasare TVA aferentă facturilor emise înainte de 1 ianuarie 2018 sau, după caz, înainte de data la care aplică opțional mecanismul, precum și contravenții și sancțiuni specifice. 

Post Your Thoughts