Sursa: internet
Astăzi, 14 iulie 2016, a avut loc lansarea versiunii în limba română a „Cartei Albe a IMM-urilor din România 2016”, ediţia a XIV-a, editată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Printre personalităţile care au avut intervenţii s-au numărat:
Actualul raport de cercetare are la bază interviuri cu 1096 întreprinzători, principalele concluzii desprinse fiind următoarele :
În cadrul evenimentului, dl. Președinte Florin Jianu a precizat: “Carta Albă a IMM-urilor din România 2016, cea de-a 14-a ediție, rămâne publicația de referință a Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, lucrarea venind într-un moment în care mediul economic românesc aduce o serie de schimbări. Rezultatele Cartei Albe a IMM-urilor prezintă un mediu antreprenorial caracterizat de pesimism cu privire la dezvoltarea mediului economic (13.78% dintre companii apreciază că evoluția mediului de afaceri românesc va fi favorabilă IMM-urilor), de dificultăți în depășirea problemelor de ordin birocratic (61.41% dintre IMM-uri consideră că birocrația este principala problemă în dezvoltarea afacerii) și de lipsă de interes în accesarea de programe cu finanțare europeană (81.66% dintre întreprinzători intenționează să NU acceseze fondurile structurale în perioada următoare). CNIPMMR propune o serie de măsuri strategice care să aibă în centrul lor o debirocratizare accelerată, accesul la finanțări adecvate (în principal fondurile europene), accesul la piețe și internaționalizare, dar și reforma administrației publice, necesitatea unei administrații reactive și implicate fiind, în egală măsură, de o importanță covârșitoare pentru bunul mers al economiei românești.”
De asemenea, autorul lucrării, dl. Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, președinte de onoare al CNIPMMR a precizat: “Valoarea, actualitatea şi utilitatea volumului pot fi sintetizate în următoarele faţete majore: prezentarea ultimelor evoluţii economico-sociale, aşa cum sunt percepute de către întreprinzătorii din România în anul 2016, punctarea principalelor probleme cu care se confruntă IMM-urile în primăvara anului 2016, caracterizarea esenţializată a întreprinzătorilor din România, aşa cum se prezintă ei în perioada post criza economică, la nivelul anului 2016, reliefarea unor caracteristici constructive şi funcţionale majore de natură managerială, comercială, financiară, inovaţională, umană, ale IMM-urilor din România, global şi pe anumite tipologii și punerea la dispoziţie a unui set de priorităţi şi modalităţi strategice şi tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri. Astfel, volumul oferă elemente esenţiale necesare cunoaşterii şi valorificării marelui potenţial economic şi social al IMM-urilor în vederea accelerării depăşirii dificultăţilor actuale”.
Sponsorul principal al evenimentului a fost CECCAR.
Sponsorii evenimentului au fost: ANEVAR, BCR, Alpha Bank, EximBank, BANCA TRANSILVANIA, SC. CORAL IMPEX SRL, FRC, Sodexo.
Evenimentul a fost susţinut de immromania.ro şi revista Economistul.
Partenerul media principal a fost Național TV, N24Plus și Național FM.
Partenerii media ai evenimentului au fost: Agerpres, Bursa, Curierul National, Privesc.eu și Risco.