Cum a fost la conferinta „Performanta IMM – Bani, Idei, Actiune” (partea I)

Sapte antreprenori de succes au vorbit despre ce inseamna un model de business durabil si cum se poate atinge performanta in afaceri, in cadrul conferintei organizate de RisCo, in data de 12 mai 2016.

Evenimentul a fostun real succes, reusind sa puna fata in fata oameni de afaceri cu mare experienta, dar si tineri la inceput de drum, cu antreprenori a caror expertiza este recunoscuta la nivel international.

Participantii, in numar de aproximativ 90, s-au implicat direct in cadrul conferintei. In sesiunea de Q&A, acestia au pus intrebari si au initiat discutii cu speakerii.

Prima sesiune a conferintei “Performanta IMM-Bani, Idei, Actiune” a adus in centru teme de interes actual pentru publicul din Romania, prezentate intr-o maniera interactiva si unica.Cei patru speakeri de succes, Sergiu Negut, Mircea Capatina, Peter Barta si Cristian Dima, au fascinat publicul cu energia si discursurile lor bine documentate.

Sergiu Negut

sergiu negrut

Conferinta a inceput cu prezentarea insufletita a lui Sergiu Negut, Decan Maastrich School of Management. Sergiu a descris invitatilor drumul de la idee la reusita, in ceea ce priveste diferentierea unei afaceri de succes.

Potrivit lui Sergiu, motorul care declanseaza orice afacere “este nevoia de cunoastere de business si dorinta de a pune intrebari”, intrucat modul de intelegere a afacerii este esential.

In acest sens, speakerul a vorbit publicului despre existenta a trei specii de companii:

  • Companiile-unicorn:celecare au succes mare siintr-un timp rapid;
  • Companiile-gazele: suple, darcresc cu aprox. 20% anual;
  • Companiile-gandaci de bucatarie: merg mereu, isi gasesc un loc pe piata si sunt esentiale pentru ‘lantul trofic’ constituit de mediul de afaceri.

Este necesar ca fiecare antreprenor sa isi analizeze afacerea pe care o detine, punandu-si intrebari de genul “Ce peste mai mare, de pe piata, ma va inghiti? Cum va arata compania mea peste 5 ani?” Conturarea unei viziuni si realizarea unui plan strategic sunt pasi care nu trebuie ignorati.

Antreprenorul mai este dator sa isi puna o intrebare: “Cui ii spun povestea afacerii mele?”Intr-o plaja vasta de clienti, angajati, finantatori, alegerea povestii potrivite este o cheie pentru succesul ulterior.

Sergiu a vorbit despre“the blue ocean strategy”, sfatuind publicul sa realizeze masuratori pentru gasirea nisei pe piata alternativa. Gasirea “blue ocean-ului” relevant pentru tine conduce la asezarea pe un “val de crestere”, care sa garanteze profitul companiei.

O adevarataprovocare este si gasirea modului de a vorbi clientilor tai. In contextul actual, in care afacerile se lupta cu tendintele de schimbare ale consumatorilor, in mod clar trebuie realizat o triere atenta a lor. Clientii care nu servesc afacerii pot astfel sa fie inlaturati, pentru a nu dilua mesajul transmis publicului-tinta.

Pentru a mari numarul de clientinoi, Sergiu considera ca “Gratis nu este suficient de ieftin”, Romania fiind din ce in ce mai concurentiala. Piata abunda in oferte si promotii, iar clientii sunt plictisiti de lupta cu promotii si discounturi.

Castigatoare sunt insa empatia si modul diferit de relationare cu clientela.

In incheiere, Sergiu si-a incurajat publicul sa invete din greseli, esecul avand o putere motivatoare chiar si in business.

Mircea Capatina

mircea-capatina

Cel de-al doilea speaker, Mircea Capatina, a vorbit publicului despre gasirea nisei potrivite in afaceri.

Co-fondator si Manager Marketing Smart Bill, Mircea a luat ca studiu de caz experienta sa antreprenoriala de peste 9 ani.

Povestea Smart Bill a inceput cu trei oameni care au visa tmult, in ciuda lipsei resurselor materiale, pe care si le doreau in anul 2006.

Ideea de business s-a concretizat intr-o afacere de succes, prin mult efort in echipa si dedicatie.

Mircea a mentionat ca: “Produsul este totul. Iar produsul mediocru distruge afacerea.”

In opinia speakerului, afacerea este suma unui efort antreprenorial impartit la echipa. Esecul in business este dat de presupunere, de patrunderea ezitanta pe o piata pe care nu o cunosti indeajuns.

Mirceaa indemnat publicul sa aduca un plus de valoare produsului pe care vrea sa-l exploateze pe piata, fara a scapa din vedere faptul ca “antreprenoriatul este un mod de viata, o calatorie, nu o destinatie.”

Peter Barta

Peter-Barta-1

CEO la Fundatia Post-Privatizare, Peter Barta a adus in discutie irelevanta titulaturilor, dar si importanta pe care o are esecul in afaceri.

“Din experienta mea, cred ca intotdeauna poti invata ceva din esecul in afaceri. Antreprenorul este un fel de bucatar, care trebuie sa stie cum sa combine ingredientele succesului”, a adaugat acesta.

Peter Barta si-a exemplificat prezentarea cu modele de business precum cele ale lui Gilette, Pampers, Apple sau Procter & Gamble, aratand publicului avantajele si dezavantajele punerii in practica a anumitor strategii.

Facand o paralela intre cultura europeana si cea americana, Peter a atras atentia asupra unor divergente evidente in modul de a percepe consolidarea unui business.

Daca America este orientata spre eficienta si rezultate, se bucura de o piata a serviciilor foarte bine dezvoltata, are o cultura deschisa spre debate si dorinta de a patenta idei noi, in cultura europeana se observa mai multe curente. Aceasta din urma este secretomana si mult mai putin dispusa la investitii si debate cu concurentii, considera Barta.

Peter i-a sfatuit pe tinerii antreprenori sa gandeasca in perspectiva, sa apeleze la expertiza externa de calitate si sa aiba un focus bine stabilit in domeniul lor(“orienteaza-te catre ce esti bun, ca sa nu te pierzi in prea multe detalii!”). Urmand acesti pasi esentiali, succesul nu va intarzia sa apara.

Cristian Dima

dima

Cristian Dima,Managing Partner la Genesis Consulting, a sustinut o prezentare interesanta despre ajutorul de stat,ca sursa de co-finantare a investitiior mari.

Cristian a facut si o trecere in revista a situatiei unor programe de ajutor de stat, gandita pe perioada 2014-2020, si a beneficiilor pentru afaceri a acestor programe.

Cazurile de succes ale unor nume precum Premium Aerotec (ajutor de stat de aprox. 19 mil. EUR, 500 angajati) sau Microsoft (ajutor de stat de peste 5 mil.EUR, 200 angajati) au fost doar cateva exemple discutate in conferinta.

Dima a adus aminte publicului ca exista si bani, si idei bune in Romania, asa ca actiunea ar fi urmatorul pas logic!Pentru anul 2016, exista bugete aprobate de 144/ 55 mil.EUR, perioada de depunere a proiectelor de ajutor de stat fiind 30.05.2016-10.06.2016.

Astfel, s-a realizat trecerea pentru cea de-a doua parte a conferintei RisCo, in care au luat cuvantul speakerii Ramona Ivan (CEC Bank), Feliciu Paraschiv (Paco Supermarket) si Alina Marchis (EBRD).

Post Your Thoughts