Cunoasterea notiunilor de economie si organizatie bazate pe cunostinte in cadrul IMM-urilor

Elementele prezentate mai jos, referitoare la cunoaşterea noţiunilor de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în cadrul IMM-urilor, au fost fundamentate prin prelucrarea a 1375 interviuri cu întreprinzători şi manageri de firme, realizată în primăvara anului 2015, în cadrul unei cercetări coordonate de CNIPMMR.

Având în vedere faptul că economia este supusă unor transformări de natură sistemică, ce marchează tranziţia către economia bazată pe cunoştinţe, capacitatea întreprinzătorilor români de a se adapta noului context devine un element critic al supravieţuirii şi dezvoltării pe termen mediu şi lung. Rezultatele cercetării noastre evidenţiază faptul că doar 22,29% din întreprinzători cunosc noţiunile de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe.

figura 1

figura 2

Frecvenţa cunoaşterii noţiunilor de
economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în IMM-uri în 2014 şi 2013

 

Frecvenţa cunoaşterii noţiunilor de economie şi organizaţie bazate pe cunoştinţe în funcţie de apartenenţa regională a IMM-urilor

tabel 1

Abordând IMM-urile pe regiuni de dezvoltare, se observă că firmele în care întreprinzătorii sunt familiarizaţi cu aceste concepte înregistrează o pondere mai mare în regiunea de Sud Vest (34,69%) şi un procentaj mai redus în Nord Vest (12,82%). După cum se observă, diferenţele dintre regiuni sunt semnificative, valoarea maximă fiind de 2,70 ori mai mare decât nivelul minim (21,87 p.p.).

 

Sursa: Carta Albă a IMM-urilor din România, Ediţia 2015

Post Your Thoughts