Sursa: internet
În anul 2015, principalele oportunităţi în afaceri ale întreprinderilor mici şi mijlocii sunt: asimilarea de noi produse (66,25% ), fiind urmată de creşterea cererii pe piaţa internă (65,31%), realizarea unui parteneriat de afaceri (46,11%), penetrarea pe noi pieţe (32,95%), utilizarea de noi tehnologii (26,04%), obţinerea unui grant (17,45%) şi sporirea exporturilor (5,02%).
Frecvenţa oportunităţilor de afaceri accesibile IMM-urilor din România în 2015
În anul 2015, întreprinzătorii/managerii din România se confruntă cu următoarele dificultăţi: scăderea cererii interne (semnalată în 59,49% din IMM-uri), birocraţia (55,27%), fiscalitatea excesivă (54,47%), inflaţia (46,49%), controalele excesive (45,16%), corupţia (37,38%), concurenţa neloială (37,24%), accesul dificil la credite (21,89%), concurenţa produselor din import (19,20%), angajarea, pregătirea şi menţinerea personalului (19,13%), instabilitatea relativă a monedei naţionale (16,36%), calitatea slabă a infrastructurii (15,13%).
Frecvenţa dificultăţilor majore cu care se confruntă IMM-urile
Aceste concluzii pe bazează pe chestionarea a 1375 de firme – micro, mici şi mjlocii – din toate ramurile de activitate, categoriile de vârstă şi regiunile de dezvoltare.
(Sursa: Carta Albă a IMM-urilor, ediţia 2015).
Capitol realizat de Conf. Univ. Dr. Ciprian Nicolescu
Articol prelucrat de Alina Truică, Analist economico-financiar CNIPMMR
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.