CNIPMMR pentru IMM

“Adoptarea euro – profit România?!”

adoptarea-euro

Începând cu data de 16 februarie 2015, Consiliul Național al Întreprindrilor Private Mici și Mijlocii din România, a inițiat campania de informare și dezbatere publică: “Adoptarea euro – profit România?!”.

De ce profit România?! Pentru că adoptarea monedei euro la momentul oportun și în condiții normale de predictibilitate, sustenabilitate și convergență reală către standardele Uniunii Europene înseamnă beneficii și profit pentru firmele românești.

Pe perioada desfășurării campaniei ne propunem să găsim răspunsuri și rezolvări:

  • În prezent România îndeplinește criteriile de convergență nominală prevăzute în Tratatul de la Mastricht. Pentru cât timp? Este suficient? Ce înseamnă convergența reală?
  • Stabilitatea macroeconomică este conjuncturală? Consolidarea fiscală și ajustarea deficitului bugetar pot fi menținute pe termen mediu?
  • Când este momentul oportun adoptării? De câți ani avem nevoie pentru ca produsul intern brut să să depășească 60% din media europeană?
  • Sunt pregătite IMMurile românești? Cum va fi afectată profitabilitatea afacerilor românești în noul context? Suntem suficient de competitivi, productivi și flexibili?

Întrucât eterogenitatea experiențelor din țările care au aderat la zona euro nu ne relevă o rețetă a succesului și un algoritm universal aplicabil, CNIPMMR consideră că informarea corectă, precum și dialogul permanent între decidenții instituționali, specialiști și mediul de afaceri reprezintă fundamentele integrării profitabile a României în zona euro.

Principalele activități care vor fi derulate în cadrul campaniei:

  • Mese rotunde în care vor fi invitați să dezbată avantajele și dezavantajele adoptării euro reprezentanți ai IMMurilor, băncilor și ai mediului academic.
  • Sondaje online realizate prin intermediul resurselor online ale CNIPMMR și partenerilor săi.
  • Crearea uneri categorii dedicate acestui subiect în cadrului site-ului cnipmmr.ro și publicarea săptămânală de articole.
  • Interviuri cu specialiști din România și Uniunea Europeană.
  • Publicarea punctelor de vedere ale principalilor decidenți instituționali și politici.

UEM„Moneda este nu numai o chestiune pur monetară, este o chestiune economică, financiară, culturală, o chestiune care afectează întreaga țară, este obiectivul întregii țări. Opinia noastră este că, dacă se lucrează coerent, acest obiectiv trebuie să fie unul de țară, folosit drept catalizator și ancoră, să ne ambiționeze să facem lucrurile la timp, să nu le lăsăm pe ultima sută de metri”
Mugur Isărescu, Guvernator BNR

În loc de concluzii:

Conform eurobarometrului “Introduction of the euro in the more recently acceded Member States” publicat în iunie 2014, euro-optimismul românilor și suportul pentru introducerea monedei unice se situează pentru majoritatea întrebărilor la cele mai ridicate valori dintre toate cele 7 țări membre UE (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Croația, România și Lituania).  Din nefericire, atitudinea favorabilă se bazează mai mult pe o percepție subiectivă decât pe informații exacte:

  • Doar 1 din 4 români știu că adoptarea euro este o obligație asumată de România la momentul aderării
  • 63% dintre respondenți au recunoscut că nu sunt bine informați în privința acestui subiect

eurobarometru-evolutia-perceptiei-euro


Vă INVITĂM să vă expuneți opinia dvs. privind adoptarea euro în 2019: link sondaj >>

Post Your Thoughts