“Adoptarea euro – profit România?!”
Începând cu data de 16 februarie 2015, Consiliul Național al Întreprindrilor Private Mici și Mijlocii din România, a inițiat campania de informare și dezbatere publică: “Adoptarea euro – profit România?!”.
De ce profit România?! Pentru că adoptarea monedei euro la momentul oportun și în condiții normale de predictibilitate, sustenabilitate și convergență reală către standardele Uniunii Europene înseamnă beneficii și profit pentru firmele românești.
Pe perioada desfășurării campaniei ne propunem să găsim răspunsuri și rezolvări:
Întrucât eterogenitatea experiențelor din țările care au aderat la zona euro nu ne relevă o rețetă a succesului și un algoritm universal aplicabil, CNIPMMR consideră că informarea corectă, precum și dialogul permanent între decidenții instituționali, specialiști și mediul de afaceri reprezintă fundamentele integrării profitabile a României în zona euro.
Principalele activități care vor fi derulate în cadrul campaniei:
„Moneda este nu numai o chestiune pur monetară, este o chestiune economică, financiară, culturală, o chestiune care afectează întreaga țară, este obiectivul întregii țări. Opinia noastră este că, dacă se lucrează coerent, acest obiectiv trebuie să fie unul de țară, folosit drept catalizator și ancoră, să ne ambiționeze să facem lucrurile la timp, să nu le lăsăm pe ultima sută de metri”
Mugur Isărescu, Guvernator BNR
Conform eurobarometrului “Introduction of the euro in the more recently acceded Member States” publicat în iunie 2014, euro-optimismul românilor și suportul pentru introducerea monedei unice se situează pentru majoritatea întrebărilor la cele mai ridicate valori dintre toate cele 7 țări membre UE (Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Croația, România și Lituania). Din nefericire, atitudinea favorabilă se bazează mai mult pe o percepție subiectivă decât pe informații exacte:
Vă INVITĂM să vă expuneți opinia dvs. privind adoptarea euro în 2019: link sondaj >>